לא על הלייק לבדו: גם לפייסבוק יש רגשות ועוד כמה פיצ’רים ועדכונים חדשים

פייסבוק יצאה לאחרונה עם שלל בשורות חדשות, חלקן מרגשות וחלקן בעלות השפעות משמעותיות על ממשק המשתמש בפייסבוק מחד לגמרי על השיווק ברשת החברתית מאידך.

אספנו עבורכם את העדכונים החשובים ביותר ואיך הם הולכים להשפיע על כל חווית השימוש בפייסבוק, הן כמשתמשים פרטיים הן כעסקים:

אימוג’יס חדשים! לא על הלייק לבדו

ללא ספק אחד העדכונים המרגשים והקיצוניים ביותר של פייסבוק מבחינת חווית משתמש, הוא העדכון שמאפשר להביע עוד רגשות על פוסטים ברשת החברתית, שהם מעבר ל -‘לייק’. ‘ Not everything In life is likeable’  אומר מעצב המוצר של פייסבוק למגזין co.design. כדי לכוון למספר מצומצם של האימוג’ים הכי פופולאריים באמצעותם משתמשים מביעים את רגשותיהם (אהבה, צחוק, פליאה, עצב וכעס), הצוות של פייסבוק בחן מהם הסטיקרים הכי פופולאריים ברשת, מהם מילות החיפוש שהמשתמשים הקלידו על מנת להגיע אליהם ובאלו מילים קצרות משתמשים עושים שימוש על מנת להגיב לפוסטים של חבריהם (כמו לדוגמה, Lol או Haha).

תהליך ההטמעה של הרגשות החדשים ארך שנה שלמה וכלל גם חודשים ארוכים של בדיקות ומבדקים על קבוצות שונות של גולשים ברחבי העולם: שני אימוג’ים שכמעט הגיעו לשלב הסופי אבל לא עברו אותו היו אימוג’ים של “יאי!” (YAY) ו – “מבולבל”(confused). למבולבל לא הייתה כוונה חד משמעית עבור רוב האנשים וה – “Yay”  חפף במידה מסוימת את הלייק ואת ה-Haha.

גם מבחינת  UI הגרפיקאים של פייסבוק היו צריכים לבחור במראה ייחודי, אך כזה שעדיין יאפשר להבדיל בין הרגשות השונים מבלי לבלבל ביניהם. האנימציות עצמן נוספו רק בשלב האחרון. היו כמובן גם החלטות נוספות, כמו למשל ההחלטה להציג את כל אימוג’יס בבת אחת עם הזזת האצבע על השמות של הרגשות.

המערכת עצמה פשוטה מאוד והכפתורים האחרים (אהבתי, כתוב תגובה ושתף) עדיין מתפקדים כמו קודם על מנת שלא להרוס את חווית המשתמש הנעימה והמוכרת לכל משתמש פייסבוק באשר הוא.

 מודעות הלידים של פייסבוק

לפני כמה חודשים פייסבוק השיקה את מודעות איסוף הלידים החדשות שלה שצוברות תאוצה ובחודש שעבר הן עברו עדכון רציני. מודעות הלידים אלו הן מודעות שמאפשרות ליצור טפסי הרשמה בתוך פייסבוק. בטפסי הלידים ניתן ליצור שדות ממש כמו בכל טופס אחר ומאפשרות רישום בין היתר לניוזלטרים, לקבלת מידע נוסף, הצעות מחיר ועוד. השדות הסטנדרטים של המודעות הן שם ומייל (חלק מהם ימולאו אוטומטית על ידי פייסבוק) וניתן גם לבחור שדות נוספים ושאלות פתוחות או כאלו שיש להן תשובות מתוך רשימה. לכל טופס אפשר גם להוסיף פסקת פתיחה שמסבירה למה בדיוק מיועד הטופס.

העדכון האחרון של פייסבוק מאפשר עתה את השימוש במודעות הלידים גם מהדסקטופ, לאחר שמספטמבר הן היו זמינות למשתמשי מובייל בלבד.

בנוסף, פייסבוק הוסיפה פיצ’ר של מעין כרטיס ביקור כזה, כרטיס מקדים עם פרטים על החברה, על מנת שלמשתמשים יהיה יותר מידע למה הם נרשמים בדיוק וכך גם לשפר את איכות הלידים המתקבלים.

ככה זה נראה:

dominos1dominos2dominos3

זכויות יוצרים: דומינו’ס פיצה בפייסבוק

המאמרים המיידים של פייסבוק

המאמרים המיידים של פייסבוק הושקו לראשונה במאי 2015 והיו פתוחים עד עכשיו רק לשותפים עשירים של פייסבוק כמו הניו יורק טיימס, באזפיד, נשיונל ג’יאוגרפיק ועוד. כעת הפיצ’ר הזה פתוח לכל פלטפורמות התוכן וההפצה ומאפשר להם להפיץ את המאמרים שלהם דרך פייסבוק בצורה פשוטה ובעיקר מהירה מאוד. הפלטפורמה נועדה למשתמשים בפייסבוק באמצעות המובייל, שיכולים לפתוח כעת את המאמרים בקלות ובזריזות במקום לצאת מפייסבוק ולעבור דרך קישור לאתר חיצוני שלוקח לו לרוב זמן לטעון.

עם זאת, מספר הפרסומות שכל מפיץ יכול להשתמש בהן הוא מוגבל ביותר, עם הפרדה של 350 מילים בין פרסומת לפרסומת, ואם המאמר מורכב ברובו ממדיה ותמונות, הפרסומות לא יכולות לתפוס יותר מ – 15% מהשטח שלו. במילים אחרות, מפיצים רבים יצטרכו לצמצם את מספר הפרסומות שהם רגילים אליו על מנת לעמוד בדרישות המחמירות של פייסבוק.

כמו כן, המבנה הפשוט יותר של המאמרים מחייב את המפיצים גם להסיר קישורים חשובים כמו למשל רישום לניוזלטרים, הרשמה למינויים או קישורים למאמרים אחרים, מה שיכול לפגום בכמות התוכן שהגולשים רואים. למרות זאת, יש לציין שחלק מהמפיצים מדווחים על כך שההכנסות שלהם פר לחיצה על מאמר לא נפגעו.

בסופו של דבר, כרגע לא ברור האם מדובר בצעד שמיטיב יותר עם המפיצים או לא מכיוון שלמרות החסרונות שהוזכרו, יש סיכוי גבוה יותר שהגולשים יקראו את התוכן מלכתחילה מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט נטען יותר מהר. מה שבטוח הוא שהמשתמשים עצמם יכולים להיות מרוצים מחווית משתמש נוחה הרבה יותר.

מאמרים מידיים

(תמונה מתוך חדר החדשות של פייסבוק)

שינויים לעמוד הפרופיל

לבסוף, השינוי המרכזי של פייסבוק בזמן האחרון של חווית המשתמש הוא שינוי בעיצוב עמוד הפרופיל. כמות הביקורים בפרופילים אישיים היא עצומה, אז עמוד הפרופיל הולך ומקבל יותר חשיבות בפייסבוק וזה בא לידי ביטוי במספר שינויים: תמונת הפרופיל בניידים גדלה והיא ממוקמת באמצע תמונת הכותרת (קאבר); ניתן להחליף את תמונת הפרופיל בסרטון קצר, ניתן לתזמן שינוי של תמונת פרופיל באופן אוטומטי לשבוע בלבד (כלומר, לא נצטרך יותר להחליף אותן באופן ידני בכל פעם שיגיע שבוע הכפילים J); קל יותר לשלוט ולשנות את הגדרות הפרטיות של הפרופיל; יש מקום להצגה עצמית בכמה מילים במקטע מיוחד של הקדמה; אפשר לבחור חמש תמונות נבחרות שיוצגו מתחת למקטע ההקדמה.

אלו הם השינויים והחידושים העיקריים של פייסבוק. למידה של תהליכי העבודה של פייסבוק יכולה ממש להוות בית ספר לעיצוב ממשק משתמש וחווית משתמש, אבל גם שווה לראות כיצד ניתן לנצל את השינויים האלה לטובתנו, כל אחד בתחום שלו. בכל מקרה אנחנו פה כדי להמשיך לעדכן אתכם בדברים החשובים והמעניינים.