כיצד להשתמש נכון בווידאו בעמוד הנחיתה שלכם

כאשר אנחנו מתכננים ומעצבים עמוד נחיתה, בדרך כלל אנחנו לא חושבים על וידאו בתור האופציה הראשונה שלנו. אחרי הכול, התפקיד של עמוד הנחיתה הוא להעביר מסר קצר וממוקד לגולש על מנת שישאיר את פרטי יצירת הקשר שלו וישלח את הטופס. אבל לפני שאנחנו פוסלים את האופציה לחלוטין, יש כמה סיבות שעשויות לגרום לנו לשנות את דעתנו: 1.סרטוני וידאו קצרים של עד דקה עדיין יכולים לספק לגולש מידע חשוב אם הם בנויים נכון, כפי שנראה בהמשך. 2.אם צריך לבחור בין טקסט של כמה פסקאות שמציג מוצר מסוים שאי אפשר להציג במספר מילים לבין סרטון, לפעמים עדיף לבחור דווקא בסרטון מכיוון שלא לכל הגולשים יש סבלנות לקרוא את הטקסט עצמו (הנתונים מראים שיכולת הריכוז של הגולשים קטנה משנה לשנה). 3.באופן כללי, לסאונד ואלמנטים ויזואליים יש אפקט משיכה גדול יחסית.

מהן הדרכים הטובות ביותר לשלב וידאו בעמוד נחיתה?

להסביר מי אתם ומה אתם עושים

חשבו לשנייה מה אתם הייתם רוצים לדעת בתור הגולשים ומה היה משכנע אתכם לבחור בשירות או במוצר הספציפי. האם מדובר בלייב אקשן (אולי גם פנייה אישית?), גרפים, קריינות מעניינת או שימוש בהומור? לכל סרטון יש טון ואווירה משלו. הנה סרטון של לימודי הנדסת ביו-טכנולוגיה במכללת אורט בראודה. הסרטון מסביר מדוע כדאי ללמוד את התחום, מה לומדים בו וכיצד ניתן להשתלב בתעשייה לאחר שמסיימים את התואר, כמו גם על אפשרות ללמוד תארים מתקדמים.

המחשה

שום סרטון לא יהיה שלם ללא המחשה, מכיוון שהגולש רוצה לראות איך הדברים עובדים בפועל, ודיבורים לבדם אינם מספיקים. הנה למשל סרטון שמפרסם חברת שיפוצים : מדובר אולי באחד התחומים היותר מושמצים בארץ וכזה שיש בו יחסית הרבה חאפרים, ולכן מפתיע לראות סרטון שערוך בצורה מקצועית ומציג המלצה אותנטית של לקוח בשילוב התוצאה הסופית של עבודת השיפוץ. הסרטון קצר יחסית ולא מכיל מידע מיותר. אמנם היה אפשר להוסיף כמה קליפים של העבודה עצמה, אבל הסרטון אפקטיבי מאוד גם כפי שהוא.

לנצל את ה-DNA שלכם

חברת פרימור ידועה בקו הפרסומי שלה אשר מדגיש את העובדה שכל המיצים שלה עשויים מפירות סחוטים בלבד. אבל זה לא אומר שהיא לא יכולה לחדד את המסר הזה בדרכים לא שגרתיות. הנה למשל סרטון שהיה יכול להשתלב בקלות בארץ נהדרת: כמו בהרבה סרטונים בקטגוריה הזו, האפקט שפועל כאן הוא האפקט הפסיכולוגי ולא בהכרח מכירתי, וזאת מכיוון שהסרטון לא מציג נתונים חדשים או דברים שאנחנו לא יודעים.

טיפים קצרים לסרטונים מעולים

הנה עוד כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות דף נחיתה שישיג מספר גבוה של המרות: 1.בהחלט ניתן למקם סרטונים נוספים בעמוד, לדוגמה, היכן שבדרך כלל נמצאות העדויות החברתיות. יחד עם זאת, הווידאו המרכזי עדיין צריך להיות במקום בו הגולש לא יצטרך לגלול כדי לראות אותו (Above the fold). 2.אל תשכחו לכלול בסוף הסרטון קריאה לפעולה שתפנה את הגולש למילוי הטופס או לכל המרה אחרת שאתם רוצים להשיג דרך העמוד. 3.אף אחד לא אוהב סרטונים שרצים באופן אוטומטי (למרות שזה אולי מה שפייסבוק רוצה שתחשבו…), לכן חשוב מאוד לבחור איזו תמונה תופיע לפני שהסרטון מתחיל לרוץ. ביו-טיוב אפשר גם להעלות תמונה שלא מופיעה כלל בשום פריים בסרטון.