כמה טיפים ל-UI מוצלח באתרי Ecommerce

ראינו כבר איך UX מוצלח יכול להפוך את אתר ה- Ecommerce שלכם לסיפור הצלחה, אולם אלמנט נוסף ולא פחות חשוב שכדאי לשים לב אליו בעיצוב חנות אלקטרונית הוא ה-UI , עיצוב ממשק המשתמש. חשוב לשים דגש על ההבדל בין UX ל-UI, שהוא לא תמיד ברור, לפעמים אפילו  למי שעובד בתחום.

UI

עיצוב חוויית משתמש, UX, עוסק באלמנט החוויה של השימוש במוצר. אנשי UX שואפים למדוד איך המשתמש מרגיש כאשר הוא משתמש במוצר, האם הוא מרוצה מהחוויה, האם היא עונה על ציפיותיו, האם השימוש באפליקציה הוא קל, נוח וברור. תחום ה- UX התפתח מתוך ההבנה שהצורך של המשתמשים הוא פרקטי אבל לא פחות מכך, רגשי.  המשתמשים רוצים להרגיש שהמוצר, האתר, או האפליקציה מבינים אותם ואת הצרכים שלהם ו’מדברים’ בשפה שלהם.  UX על כן כולל מגוון רחב של רכיבים פיזיים, קוגניטיביים ואמוציונליים כמו עיצוב נכון, ממשק נוח וידידותי, ארכיטקטורת מידע ורכיבים נוספים שאמורים לענות על הצרכים של המשתמשים.

UI לעומת זאת הוא ממשק המשתמש, כלומר אותם רכיבים המתווכים בין המשתמש לטכנולוגיה. האחראים לממשק הם המפתחים, והם אלה שהופכים את התסריט או החזון למוצר ויזואלי ברור ומסודר. אנשי ה-UI יתמקדו בבאגים, תסריטי שימוש, תכנון מבנה והנדסת אנוש.

גם אם השקעתם בעיצוב UX של החנות המקוונת, השקעה ב- UI עיצוב היא קריטית לא פחות. אז כדי לעשות את זה נכון הנה כמה טיפים ל- UI מוצלח:

1. וותרו על שלב ההרשמה בכניסה לאתר

מי שנכנס לחנות שלכם מעוניין לקנות ולא למלא טפסים. המטרה שלכם היא להסיר כמה שיותר חסמים שיבזבזו לקונים פוטנציאלים זמן ויגרמו להם פשוט לנטוש ולעבור לאתר הבא. לאחר שהמשתמשים כבר שהו זמן באתר והתרשמו מהמוצרים שאתם מציעים לכם, הסיכוי לנטישה קטן משמעותית. על כן אם עוד לא עשיתם את זה, העבירו את שלב מילוי הפרטים לשלב הרכישה עצמה כמו שאתרי אי קומרס רבים כבר עשו.

2. השקיעו בעגלת הקניות

עגלת הקניות הוא פיצ’ר חשוב בחנות אינטרנטית, לכן חשוב להקפיד לא רק על עיצוב מושך אלא גם על ה- Usability שלו.  אפשר למקסם את השמישות של העגלה אם מאפשרים למשתמש לבצע פעולות כבר בדף הבית, מבלי להיכנס לעגלת הקניות עצמה, כמו לבטל פריט שהוא לא מעוניין בו.

יש הרבה אתרים שמציעים עיצובים טובים של עגלות קניות, כמו Free Quick Cart by Orman Clark,  Free Shopping Cart by Asif Alleemועוד רבים אחרים. אם החלטתם לבחור באופציה של עגלת קניות מוכנה, חשוב לבחור בכזאת שמדברת ב”שפה” של האתר שלכם מבחינת חווית המשתמש ועיצוב ממשק המשתמש.

3. תמיכה אונליין

אחד מכלי התמיכה והשימור החשובים ביותר לחנויות אינטרנטיות הוא האפשרות לתקשר עם נציג שרות תוך כדי השופינג או בשלב הרכישה עצמו. גם אם אתם בטוחים שחשבתם על כל הפרטים האפשריים, תמיד עלולות להתעורר בעיות, שאלות או צרכים ספציפיים שלא חשבתם עליהם. מענה מקצועי ואישי היה מאז ומתמיד גורם מסייע במכירה ויש לקוחות שזה מה שישכנע אותם לרכוש באתר שלכם ולא באחרים.

תמיכה יכולה להיות בצורת צ’ט או תמיכה טלפונית, אבל אם כבר החלטתם להוסיף את האפשרות הזו חשוב מאוד שהיא תהיה פעילה. אם לקוחות ישאירו פרטים ולא יקבלו מענה, רוב הסיכויים שהם לא ירכשו באתר שלכם גם בעתיד. מערך תמיכה אונליין דורש תקציב מתאים, לכן האפשרות הזו מתאימה בעיקר לאתרים גדולים ובינוניים, או למוצרי יוקרה ייחודיים.

Dell

 

החנות של חברת Dell  למשל מציעה למשתמשים תמיכה בצ’ט ובטלפון. אם המשתמש נתקל בבעיה בשלב הרכישה, הוא יכול לקבל עזרה, ואפילו לבחור תוך כמה זמן יחזרו אליו. האפשרות הזו מאוד ידידותית למשתמש, יעילה ויכולה להעלות את אחוזי ההמרה.

 4. אל תבטלו את כפתור ה-back (בחזרה לעמוד הקודם) בתהליך הרכישה

“חזרה לעמוד הקודם” הוא הכפתור הכי שימושי בדפדפן וזה נכון גם כשהקונים נמצאים בחנות שלכם. חלק מהאתרים מבטלים את האפשרות לחזור לעמוד הקודם במהלך הרכישה ואם בכל זאת הגולשים ינסו להשתמש באופציה הזו, הם יקבלו הודעת שגיאה.

גם אם קיים רציונל מאחורי ההחלטה לא לאפשר את החזרה אחורה בשלב הרכישה, אנחנו ממליצים מאוד לאפשר חזרה וגם להקפיד על כך שכל מידע שהמשתמשים הזינו בשלבים השונים ישמר. כך, גם אם המשתמש מילא את הפרטים האישיים שלו ואז חזר אחורה, הוא לא יאלץ למלא אותם שוב כשיחזור לאותו שלב.

שלב הצ’ק אין חייב להיות ידידותי למשתמש, נטול הודעות שגיאה, בלבול ושאר ירקות שעלולים לתסכל את המשתמש ולגרום לו לוותר על הרכישה.

5. הציפו את הפיצ’רים השונים באתר/אפליקציה שלכם

משתמשים אינם נוטים להקדיש יותר מידי זמן בהיכרות עם האתר או האפליקציות בהן הם משתמשים. הנטייה היא להשתמש בפיצ’רים הזמינים והפשוטים ביותר, אז אם כבר השקעתם  בפיצ’רים ייחודיים, אל תניחו שהמשתמשים כבר ימצאו אותם לבד. השתמשו בפלטפורמה שלכם כדי לפרסם אותם ולתת טיפים קטנים מידי פעם והקפידו שהטיפים יהיו רלוונטיים לתוכן או לשלב בו המשתמש נמצא. הטיפים יופיעו בדרך כלל בתפריט צד או במקומות שלא יפריעו לפעילות באפליקציה.

כאשר למשל משתמש באפליקציה שלכם מעוניין לבצע פעולה שאפשרית רק אם הוא במסלול משודרג, הציעו לו לשדרג את החשבון וצרפו כפתור פעולה שיאפשר לו לשדרג בקלות.

6. שלחו מייל לאחר רכישה עם פרטי הרכישה/ מייל נטישת עגלה

מייל מפורט לאחר רכישה משדרג את ממשק המשתמש בכמה רמות. כך, אתם מאפשרים לרוכש לעבור על הפריטים שהוא רכש ולעקוב אחריהם וכל חווית הקנייה באינטרנט הופכת להרבה יותר בטוחה. במייל זה הקפידו לציין את כל הפריטים שנרכשו והמחיר שלהם ואתם יכולים גם להשתמש באימייל זה כהזדמנות לאפסייל.

אחת האופציות הנוספות לשיפור ממשק המשתמש הוא לשליחת אימייל נטישת עגלה. אם לקוח שאתם מכירים אותו בשם/במייל התחיל לרכוש אצלכם, שלחו לו מייל נטישת עגלה עם הפריטים שהוא רצה לרכוש ועוד לא הספיק וכך תחזירו לעצמכם הרבה לקוחות אבודים ובאותו זמן תתנו שירות ממש נחמד ומסייע ללקוחות או ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

אלו הטיפים המרכזיים שיש לנו לתת לכם. עצבו ממשק משתמש מוקפד וכך גם תשדרגו את חווית הרכישה אצלכם ותשפרו את החנות שלכם.