כיצד לנצל את העמודים הפופולאריים באתר שלכם לאיסוף לידים

מרבית האתרים הגדולים כיום בנויים מלפחות כמה עשרות אם לא כמה מאות עמודים. למרות זאת, רובינו משתמשים בכל העמודים באותה צורה בדיוק על מנת לקבל עוד לידים, בלי להתחשב בעובדה זו, ולכן לעיתים קרובות אנחנו מפספסים לא מעט לידים טובים שהיינו יכולים לקבל באמצעות אופטימיזציה לדפים האלו.

איך לדעת אילו עמודים הם הפופולאריים ביותר?

בשלב הראשון, נבדוק בעזרת Google Analytics מהם הדפים שהכי הרבה מבקרים בהם באתר שלנו :

בהנחה שאתם משתמשים בממשק העברי – גשו אל התנהגות ->  כל הדפים.

הדו”ח יציג לכם את כתובות  העמודים השונים, מהעמודים עם הכי הרבה צפיות להכי מעט צפיות בחודש האחרון. על מנת לראות את כותרות העמודים ולא את כתובת ה – URL  שלהם, פשוט בחרו ב – “כותרת דף” מתחת לגרף :

popular-leads1

 לאחר שהבנו אילו עמודים הם הפופולאריים ביותר באתר, אנחנו יכולים להתחיל לבצע את האופטימיזציה.

לגרום לגולשים להישאר בדף

אם לא נוכל לגרום לגולשים להישאר בדף, הסיכוי שנקבל ממנו ליד הוא זעום עד לא קיים. לכן, נצטרך לוודא קודם כל שהעמוד נטען מספיק מהר. אם מדובר למשל בפוסט ארוך מאוד ועשיר בתמונות, יש לא מעט דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להאיץ את מהירות הטעינה שלו, ובין היתר אפשר להשתמש בכלי של גוגל למדידת ביצועי דפים והתאמה שלהם למובייל.הכלי נותן הצעות פרקטיות כיצד להאיץ את זמן הטעינה של העמודים שאותן אנחנו יכולים להעביר למתכנת שלנו.

לא פחות חשוב לעצב את הדף בצורה מושכת. לא חייבים לשנות את העיצוב של כל האתר, ואפשר להתמקד רק בעיצוב של דפים ספציפיים כמו דפי אודות, דפי צור קשר או עמוד הבית מכיוון שאלו  בדרך כלל עמודים שהמבנה שלהם שובר את המראה הכללי של האתר.

שימו לב למשל לעמוד האודות של Hubspot בו ישנו סליידר אינטראקטיבי המאפשר לקבל מידע אודות השירותים השונים שהחברה מספקת (העמוד עצמו נגלל ומציע שירותים נוספים):

popular-leads2

שימוש במערכת ניהול התוכן המתאימה ואמצעים נוספים

עיצוב טפסים וקריאות לפעולה (CTA) יכולים להתברר כמשימה קשה כאשר צריך לבצע אותם באופן עצמאי ללא שימוש בדף נחיתה ייעודי ובהתאמה למערכת ניהול התוכן  הקיימת. למרבה המזל, יש בשוק לא מעט עזרים שמאפשרים לעשות זאת גם אם אין לכם ידע בעיצוב גרפי. למשל, למערכת הניהול וורדפרס יש מערכת טפסים פופולארית מאוד בשם Contact Form 7, אך אפשרויות העיצוב שלה מוגבלות מאוד. באמצעות תוספות עזר כמו למשל Contact Form 7 Style אפשר לעצב טפסים יפים שמושכים את העין בקלות יחסית. תוספות אחרות מאפשרות ליצור טפסים קופצים שמושכים את תשומת ליבו של המשתמש.

לדעת כיצד הגולשים קוראים את הדף

בניגוד למה שמקובל לחשוב, רוב הגולשים לא קוראים את הדף מלמעלה למטה וגם לא מימין לשמאל או משמאל לימין, אלא סורקים את הדף בצורות שונות לפי האלמנטים השונים שנמצאו בו, לרוב בצורת האות F (או תמונת מראה שלה בעמודים בעברית). לכן, כדאי להתחשב בכך כאשר שוקלים היכן למקם את הקריאה לפעולה.

popular-leads3

אם אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה ולבדוק כיצד הגולשים מתנהגים באופן ספציפי באתר שלכם, תוכלו להשתמש בשירותים כמו crazyegg.

להבליט או להטמיע?

אחרי שאנחנו יודעים היכן למקם את הקריאה לפעולה, עלינו להחליט האם להבליט ולבודד אותה משאר הדף או שאולי לנקוט בגישה ההפוכה ולהטמיע אותה בחלק שהגולשים רגילים להשתמש בו.

ניתן גם לשלב בין שתי המתודות, כמו שאפשר לראות למשל בדף הבית של אקטיב טרייל :

popular-leads4

מצד אחד, מי שמסתכל על הפאנל של כניסה ללקוחות, יכול למצוא את מספר הטלפון של השירות, אבל גם מי שלא מסתכל על הפאנל, לא יכול לפספס את טופס הרישום.

ליצור הצעות מיוחדות לדפים הפופולאריים

בתחילת המאמר הדגשנו שלא כל הדפים זהים, ולכן, אחד מן האמצעים האפקטיביים ביותר לקבלת יותר לידים הוא להתאים את ההצעה או הקריאה לפעולה לדף או לקטגוריה בה הגולשים נמצאים. למשל, אם הגולשים קוראים את הבלוג שלנו, יהיה זה צעד חכם להציע להם קודם כל להירשם לבלוג ולחשוף אותם לפוסטים שמפרסמים או מתייחסים למוצרים שלנו. לעומת זאת, אם נציע להם הצעה לרכוש מאתנו מוצר בזמן שהם בסך הכול קוראים פוסט, אנחנו עלולים להשיג בדיוק את האפקט ההפוך מכיוון שהפנייה הזו תהיה ישירה מדי.

למשל, באתר SocialMedia Examiner, הטופס הנ”ל מופיע רק בפוסטים מהבלוג, אבל לא בשאר עמודי האתר :

popular-leads5

להתאים לסלולר

נכון, זה נדוש, אבל התאמה לסלולר היא אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות כדי שהגולשים יישארו באתר בלי קשר מאיזה מכשיר הם גולשים וגם על מנת לשמור על המיקומים שלו בגוגל.

החוכמה היא לא להסתפק באתר שאפשר לקרוא בסלולר, אלא להתאים את הטפסים והקריאה לפעולה לגודל הקטן של מסכי המגע. למשל, הכפתורים צריכים להיות גדולים ובולטים והאלמנטים השונים בטופס צריכים להיות מרווחים מספיק כדי שגם מי שיש לו אצבעות גדולות יחסית יוכל להשתמש בהם בלי ללחוץ בטעות על מקום לא נכון בטופס.

אם אתם לא חייבים לקבל את כל הפרטים מן הגולשים, אתם יכולים לוותר על חלק מהם. עדיף לקבל ליד פחות קונקרטי מאשר לא לקבל ליד בכלל מכיוון שהטופס מייאש או ארוך מדי. במיוחד כדאי לשים לב לשדות טקסט חופשי שקשה להשתמש בהם מהסלולר, ואותם אפשר להחליף בתיבות סימון או כפתורי רדיו.

הנה למשל הטופס של Kissmetrics – שימו לב שיש בו רק שתי אפשרויות : להכניס את כתובת האתר שלכם או להירשם באמצעות חשבון הגוגל שלכם. באופן כזה, הגולש לא צריך לחשוב איך למלא את הטופס ולא יכול לפספס אף אחת מן האפשרויות הללו.

popular-leads6

התאימו את הטפסים לסיטואציה בה נמצא המשתמש

אם אנחנו מבצעים “שיווק מחדש” למבקרים שכבר היו באתר שלנו, אין שום סיבה שלא נשתמש בהצעות דומות גם בתוך האתר שלנו. למשל, אם זיהנו משתמש טרי שהגיע ישירות לעמוד הבית שלנו, נוכל להציע לו לפתוח חשבון בחינם. אם הוא כבר פתח חשבון, אבל לא עשה שום דבר מעבר לכך (כלומר, הוא נמצא עדיין ב – Dashboard ריק), נוכל להציע לו להתנסות באחד מהכלים שאנחנו מספקים לו בחינם, לקבוע פגישת ייעוץ או הדגמה וכך הלאה.

לא צריך ללכת רחוק כדי לראות איך  זה פועל : כל מי שאי פעם ניסה לגלוש בגוגל מדפדפן שאינו כרום, בוודאי שם לב לטופס שמפנה אותו להורדה של כרום. (ואם הוא גולש מהסלולר, יוצע לו להוריד את האפליקציה).

סביר להניח שבצורה הזו, חברת גוגל מקבלת אחוזי המרה הרבה יותר גבוהים מאשר אם הייתה מסתפקת בקישור רגיל בדף הבית עבור כלל המשתמשים שלה (מה שגם היה לא ברור עבור מי שכבר גולש בגוגל מכרום).

popular-leads7

לא לשכוח לעשות A/B Testing

A/B Testing  היא מתודה שבאמצעותה בודקים את האפקטיביות של דפי נחיתה או טפסים בעזרת שינויים קטנים והצגה של מספר גרסאות לכל דף עבור משתמשים שונים שנבחרים באקראי. באופן זה קל יחסית לאתר את האלמנטים שמביאים לאחוזי המרה גבוהים יותר.

כאשר מדובר על אופטימיזציה של טפסים או דפים ספציפיים באתר שלכם, החשיבות של A/B Testing  היא אפילו גדולה יותר מכיוון שאנחנו יכולים לשתול את אותו הטופס בצורות שונות בכל מיני עמודים. למשל, אם יש לנו טופס לקבלת הצעת מחיר, נוכל לבדוק מצב בו הטופס מופיע לפני שהגולש עוזב את האתר לבין מצב בו הטופס מוצג לאחר שהוא נמצא באתר במשך חצי דקה או התחיל לגלול את העמוד.

להביא עוד תנועה לעמודים אלו

אחת הדרכים לקבל יותר לידים מהעמודים הפופולאריים שלכם היא לגרום להם להיות אפילו יותר פופולאריים באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש, שתילת קישורים פנימיים בתוך האתר, שימוש ברשימת תפוצה, פרסום במדיה חברתית וכך הלאה.