כיצד ליצור התראות פוש שלא יגרמו למשתמשים שלכם לשבור את המכשיר

למרות האמרה הידועה שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, נראה שבשנים האחרונות היצור השעיר ההולך על ארבע נאלץ להתחרות על תשומת הלב עם הטלפון החכם שלנו, אתו אנחנו מבצעים מספר אינסופי של אינטראקציות במהלך היום.

בעידן שכזה, אין פלא שחברות ומותגים שונים רוצים לנצל את התראות הפוש (אלו שמופיעות לרוב כאשר אנחנו מושכים את התצוגה כלפי מטה ומלוות בחיווי קולי) בצורה כמה שיותר יעילה. לאחרונה המגמה התרחבה אף למחשבים האישיים, כאשר אתרים שונים כולל פייסבוק החלו להציג התראות בחלק התחתון של הדפדפן כל פעם שיש עדכונים חדשים, כך שאפילו הצורך לגשת לאותם אתרים או לפתוח את תיבת הדואר האלקטרוני שלנו נחסך מאתנו.

הבעיה עם רוב סוגי ההתראות היא שבשלב מסוים הן מציפות את המשתמשים וגורמים ליותר תסכול מאשר תועלת, שלא לדבר על כך שבסביבות הומות (אפילו במשרד בעבודה), האפקט שלהן מתעצם ויכול לגרום לכאב ראש רציני… במצב שכזה, מפתחי אפליקציות צריכים לחשוב כיצד לנצל את ההתראות בצורה הטובה ביותר.

אם כך, איך אנחנו יכולים להפוך את ההתראות לפחות מציקות ויותר יעילות?

להפסיק לנזוף במשתמשים

אפליקציות רבות, במיוחד אלו שקשורות לכושר ושמירה על איכות חיים, נוטות לסנט במשתמשים ולהזכיר להם שלא ביצעו היום אימון או הלכו מספיק צעדים… הבעיה עם ההתראות האלו היא שהן לרוב אוטומטיות ולכן יכולות לגרום למשתמשים תחושת אשמה גם אם ברור שהם לא מסוגלים לבצע את המשימה, כמו למשל בזמן נסיעת עסקים ארוכה או בזמן מחלה.

לכן, תנו למשתמשים שלכם אפשרות להשתיק את ההתראות לתקופה מסוימת או לקבוע לוח זמנים מותאם אישית ולאחר תקופה מסוימת השתמשו בהתראות בשביל להזכיר להם שהם לא שינו את ההגדרות במשך זמן מה.

להתריע על מידע חשוב באמת

תארו לכם שאתם צריכים לבצע צ’ק אין לטיסה, אבל במקום לקבל התראה 24 שעות מראש, אתם פותחים את תיבת המייל שלכם ומגלים את התזכורת קצת מאוחר מדי… בדיוק בגלל הסיבה הזו, האפליקציות שעושות את השימוש הטוב ביותר בהתראות הן לרוב אפליקציות שמספקות לנו מידע חשוב בלי לשגע אותנו יותר מדי. למשל, אפליקציית נמל התעופה בן גוריון מאפשרת לקבל מידע בזמן אמת על שינויים וביטולים של טיסות באמצעות רישום לשירות “הטיסה שלי” :

push notification flight

אותן סוגי התראות יכולות להיות טובות גם עבור אפליקציות מתחומים אחרים לגמרי כמו למשל אפליקציות של משלוחי אוכל שמעדכנות אותנו בזמן אמת מתי המשלוח מגיע.

להשתמש בהתראות מבוססות מיקום על מנת להציע משהו בעל ערך אמיתי

אפליקציות רבות מסתמכות על מיקומו של המשתמש על מנת לספק לנו מידע או הצעות מיוחדות. למרות שרוב המשתמשים אוהבים התראות כאלו, לפעמיים הן מיושמות בצורה שעלולה לגרום למשתמשים להרגיש שחודרים להם לפרטיות. קחו למשל אפליקציה פיקטיבית של הבנק שלכם, האם הייתם רוצים שברגע שהייתם מתקרבים לסניף שלכם, הבנק היה שולח לכם התראה על לקיחת הלוואה? סביר שלא… אחרי הכול, הלוואה היא לא דבר שאנחנו מחליטים עליו ברגע אחד וגם ברור שההתראה הזו יכולה להישלח לאלף לקוחות אחרים של הבנק, מה שמוריד את הערך שלה בעיננו.

לכן, אם אתם כבר משתמשים בהתראות כאלו, תנו למשתמשים שלכם את התחושה שאתם מציעים להם משהו בעל ערך כמו למשל רכישה שהם יכולים לבצע באמצעות הנקודות שצברו, כך הם ירגישו שהם מיוחדים ולא קיבלו את ההתראה סתם. גם פנייה אישית עם שמו של המשתמש יכולה לעזור.

להכווין את הגולשים על פי התראות מותאמות אישית

במקרים רבים, הדבר הכי פשוט ואפקטיבי הוא לתת לגולשים לבחור מתי לקבל התראות על פי קריטריונים שקבעו מראש. למשל, הם יכולים לקבל התראה ברגע שמחירו של מוצר מסוים יורד מתחת לרף שקבעו מראש.

דוגמה אחרת : אין כמעט ישראלי חובב טיסות שלא מכיר את האפליקציה “חוליו” אשר מאפשרת לקבל התראות על טיסות ברגע האחרון – אבל אם המשתמש לא רוצה לקבל התראות כל יום או שהוא רוצה לקבל התראות רק על מלונות או צימרים, הוא יכול לקבוע זאת בהתראות האישיות. בצורה זו, הוא יודע שהוא יקבל רק התראות שרלוונטיות אליו ויוכל להתאים אותן או אפילו לבטל את כולן בכל רגע בו יחפוץ.

push notification hulyo

אמנם נתנו כאן כדוגמה את תחום הטיסות שהוא תחום פופולארי מאוד, אבל אותה הטכניקה יכולה לשמש למשל אפליקציות לקבלת חדשות או עדכונים מבלוגים, שם המשתמש יכול לקבל התראות רק על הנושאים המעניינים אותו או רק מהבלוגים שרלוונטיים אליו.

לתת לגולשים תזכורות על דברים שעליהם לעשות

למרבה האירוניה, אחת מהתופעות של השימוש בטלפונים סלולריים היא העובדה שבמקום להזכיר לנו לעשות דברים, לפעמיים אנחנו הולכים לאיבוד בין כל האפליקציות השונות. למשל, אם רצינו לבצע הזמנה בחנות באינטרנט, אבל פתאום מישהו צלצל אלינו וענינו לשיחה, קו המחשבה שלנו נקטע ולא בטוח שנשלים את הקנייה. בדיוק לשם זאת נועדו ההתראות שמזכירות לנו שהיינו באמצע משהו. לפעמיים ההתראות האלו יכולות לעזור לנו גם בדברים קצת יותר דחופים כמו למשל להתריע בפנינו שהחבילה שהזמנו הגיעה בדואר ואנחנו צריכים לבוא לקחת אותה…

בסופו של דבר, ישנן הרבה דרכים יצירתיות להשתמש בהתראות ולא צריך להתקבע על מה שרוב האפליקציות עושות מכיוון שלא בטוח שזו בהכרח הדרך הכי טובה להשתמש בהן. כמו כן, מותר ואף רצוי לבצע ניסוי וטעייה על מנת למצוא את הדרכים הכי אפקטיביות לאפליקציה שלכם באופן ספציפי (כיום קל מאוד לעקוב אחרי ביצועי האפליקציה מתוך כלי המפתחים של גוגל ואפל).