כיצד להשתמש בדף “לקוחות ממליצים” בצורה הטובה ביותר

עסקים רבים כיום יודעים שאי אפשר להסתפק רק בעמוד אודות מושקע, אלא יש ליצור גם עמודי “עדויות חברתיות” (Social Proof) או עמודי המלצות. אלו נחשבים לאחת משיטות השיווק האפקטיביות ביותר מכיוון שהם מעלים באופן ניכר את האמון של הלקוחות הפוטנציאלים בשירות שלנו וגורמים להם להבין שמדובר בעסק נחשב עם ניסיון, ולא סתם בעסק שהוקם לפני שבועיים…

לכאורה מדובר בעמוד פשוט עם כמה תמונות וציטוטים, אבל דווקא התוספות הקטנות הן אלו שעושות את ההבדל ויכולות להביא לנו עוד מספר גדול של המרות.

הנה שבעה עמודים כאלו שאהבנו במיוחד :

High Networks

High Networks היא חברה לפתרונות שירותי ענן. עמוד ההמלצות שלה פשוט אבל אפקטיבי :  כל המלצה כוללת את לוגו החברה או הלקוח, פסקת טקסט קצרה ואפשרות להרחיב את הטקסט ולראות את ההמלצה כולה. לעמוד המקורי

proof1

DCM  ייעוץ ופיתוח עסקי

בדרך כלל עמודי המלצות שמתבססים על מכתבים שכתבו לקוחות נגועים בעיצוב לוקה וחסר והמכתבים עצמם לא קריאים עקב סריקה באיכות נמוכה. לכן, משמח לראות שאפשר גם אחרת : העמוד של DCM כולל מכתבי המלצה באיכות טובה מאוד ואפשר אפילו ללחוץ על כל מכתב כדי להשחיר את המסך ולקרוא בצורה נוחה יותר. לעמוד המקורי

proof2

HackerU

HackerU הוא אחד מבתי הספר למקצועות המחשוב היותר מוכרים בארץ. עמודי ההמלצות שלו מאפשר לראות המלצות של כל התלמידים או של תלמידים מקורסים ספציפיים. במקום להציג המלצות בצורה של רשימה מסורתית, העמוד מציג תמונת פסיפס של פרצופי התלמידים כאשר אפשר לעבור עם העכבר מעל כל פרצוף ולקרוא את ההמלצה של התלמיד. כמו כן, אפשר ללחוץ על החיצים בצד כדי לעבור בין המסכים השונים. לעמוד המקורי

proof3

אלן קאר

לפעמיים את ההמלצות הכי מעניינות אפשר למצוא במקומות הכי בלתי צפויים. קחו למשל את “אלן קאר”, מכון להפסקת עישון שיש לו סניפים בכל העולם. מדובר באחד מעמודי ההמלצות היותר אפקטיביים שיצא לנו לראות למרות שהעיצוב שלו הוא סטנדרטי לחלוטין : העמוד עצמו מחולק לכמה קטגוריות – לקוחות עסקיים, מן העיתונות (כתבות), סלבריטאים ולקוחות פרטיים. האפקט השיווקי נעוץ בכך שהעדויות הן לעיתים אישיות וחושפות צדדים שרוב האנשים אולי לא היו מתגאים בהם. בנוסף לכך, העובדה שאנשים מפורסמים ובעלי תפקידי מובילים נחשפים בשמם, מוסיפה מאוד לאמינות.

האתר כולל גם גלריית וידאו וסרטונים של סיפורי הצלחה, משהו שלא רואים יותר מדי באתרים ישראלים, ובחו”ל הפכו כבר לסטנדרט. לעמוד המקורי

proof4

ChowNow

ChowNow הוא שירות למסעדות שמאפשר ללקוחות להזמין דרך אפליקציה ייעודית או אתר אינטרנט ובנוסף מספק למסעדות עצמן מידע סטטיסטי אודות המשלוחים השונים. עמוד ההמלצות שלו  הוא כמעט כולו מבוסס וידאו עם ציטוט בולט בחלק העליון שלו וקישורים לסרטונים שבהם בעלי המסעדות השונות מסבירים מדוע הם בחרו דווקא ב – ChowNow. לעמוד המקורי

proof5

Decadent Cakes

הרבה עסקים שהלקוחות שלהם אינם רוצים להיחשף בצורה ויזואלית (בעיקר אם מדובר בלקוחות פרטיים) מספקים את ההמלצות בצורה טקסטואלית ומשעממת, ולפעמיים גם עם עיצוב מאוד בסיסי. העמוד של Decadent Cakes הוא דוגמה טובה לצורה שבה אפשר לעשות את נכון באמצעות פונט נעים לעין וריווח אסתטי. לעמוד המקורי

proof6

FreeAgent

FreeAgent מציע שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים ופרילנסרים. מעבר לעובדה שעמוד ההמלצות שלהם מציג מספר רב של המלצות והמראה שלו אסתטי מאוד, מה שבולט במיוחד הוא הטור הימני שבו אפשר לראות המלצות של לקוחות מטוויטר עם הפניה לחשבון של FreeAgent (@freeagent). באותו אופן, תוכלו לעצב את העמוד שלכם עם עדויות מוטמעות מהעמוד שלכם בפייסבוק, תמונות מאינסטגרם וכך הלאה. לעמוד המקורי

proof7

לסיכום – עשו ואל תעשו

  • המלצה בשתיים או שלוש שורות שלא מספרת את הסיפור המלא היא בדרך כלל לא אפקטיבית עבור שירותים מורכבים, עדיף לכתוב מעט המלצות ארוכות ומפורטות מאשר הרבה המלצות קצרות…
  • אם יש בכל  זאת הרבה המלצות, עדיף להשתמש בקישורים פנימיים בתוך העמוד (קישורי עוגן) ולסדר את ההמלצות לפי תחומי עיסוק של הממליצים.
  • כמובן שרצוי לשלב גם המלצות של חברות או אנשים ידועים אם יש כאלו, אבל לא לשכוח גם את ההמלצות של האנשים הפשוטים והעסקים הקטנים מכיוון שהן יוצרות הזדהות אצל הלקוחות הפוטנציאלים (“אם זה מתאים לו, זה יכול להתאים לי…”).
  • שווה להשקיע בהמלצות ווידאו מכיוון שהן נתפסות כאמינות ואותנטיות יותר. היום קל מאוד להפיק סרטון באורך של שתיים או שלוש דקות שנראה מקצועי ולהעלות אותו ליו-טיוב.
  • אפשר לנצל את החלק העליון של העמוד על מנת להציג לקוח אחד בולט עם ציטוט נבחר, אבל הוא לא יכול לבוא במקום רשימת המלצות נוספת.
  • גם המלצות טקסט צריך לדעת איך לעצב וכיום אפשר לעשות זאת באמצעות אלמנטים שונים של עיצוב אתרי אינטרנט כמו פונטים מותאמים אישית.
  • שווה לעקוב אחרי מה שהלקוחות שלכם אומרים גם ברשתות החברתיות ולנצל זאת על מנת להעשיר את עמוד ההמלצות.