כיצד לגרום לאתר אינטרנט להיות ידידותי יותר לאיסוף לידים

גם אתר האינטרנט הטוב ביותר לא יצליח לתרום הרבה לעסק שלנו בלי קבלת פניות חדשות, ולא משנה מה יהיה הגידול בכמות התנועה שמגיעה אליו. למרבה המזל, יש דרכים רבות ושונות כיצד לקבל יותר פניות (לידים) לאתר.

טפסים

טפסי פניה אמנם נשמעים כמו משהו טריוויאלי לחלוטין, אבל מפתיע לשמוע כמה אתרים עדיין עושים שימוש בהפניית המשתמש לכתובת המייל שלהם בלבד או למספר הטלפון הרלוונטי, מה שיוצר לא פעם עומס על שירות הלקוחות או אפילו חושף אותו לספאם (ישנם רובוטים שכל התפקיד שלהם הוא לחפש כתובות דואר ולשלוח אליהן דואר זבל).

כאשר מעצבים טופס, חשוב להחליט מה יהיה האורך שלו ובאילו שדות הוא ישתמש : כאשר רוצים לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר, יש לעצב את הטופס בצורה קלה ונגישה. לעומת זאת, אם רוצים לפנות ללקוחות ספציפיים בעלי צרכים ברורים מאוד, לפעמיים כדאי לעצב את הטופס בצורה מורכבת יותר על מנת לשמור על איכות הפניות.

leads 1

שמירת נתוני הפונים

טפסים רבים מעבירים את פרטי הפניה ישירות לכתובת המייל של האתר, אבל הרבה יותר אפקטיבי לשמור את פרטי הפניה במאגר מידע. הדבר מאפשר לנו לטפל בפניות בשלב מאוחר יותר בלי לחפש בתוך תיבת המייל הנכנס ולשלוף את פרטי הפונים בקלות לשימוש עתידי. באופן זה אפשר לסנכרן את המידע גם עם מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM).

leads 2

קריאה לפעולה

כאשר אנחנו מדברים על גולשים מזדמנים שהגיעו לאתר דרך אתר מקשר או אפילו שמעו עליו מחבר, לא תמיד יש לגולשים האלו מושג מה בדיוק הם מחפשים באתר מכיוון שהם לא חיפשו מילת מפתח ספציפית בגוגל, ולכן עלינו לעזור להם בכך באמצעות קריאה לפעולה (CTA).

יש מספר רב של קריאות לפעולה, למשל :

  • קביעת פגישת היכרות
  • הורדה של תוכנה או רישום לשירות לתקופת ניסיון
  • למד עוד (הפניה לעמוד עם טקסט שיווקי)

ועוד…

על מנת שהקריאה לפעולה תעבוד, עלינו לשים אותה במקום בולט, אם בעמוד הבית ואם במקום קבוע בתוך התבנית של האתר, כך שלא ניתן יהיה להתעלם ממנה.לא פחות חשוב לבצע התאמה של הצבעים לפלטה של שאר האתר, כך שמצד אחד היא יהיו מספיק בולטים, אבל עדיין יתנו תחושה של המשכיות טבעית.

leads 3

טיפ נוסף : בניגוד למה שאנחנו אולי חושבים, הגולשים לא סורקים את הדף בהכרח מלמעלה למטה, אלא בצורת האות F (באנגלית) או תמונת המראה שלה (בעברית)…

יחד עם זאת, אופן הסריקה יכול להשתנות מעט לאתר לאתר ולכן שווה לבצע בדיקה אחר מעקב עיני הגולש באתר שלכם, לפחות בעמוד הבית. יש מספר רב של חברות, גם ישראליות שמספקות שירות של Eye Tracking.

שירותים אחרים שקיימים ברשת הם שירותים של מפת חום שמראים היכן הסמן של המשתמש. מן הסתם הם לא מדויקים כמו מעקב עיניים, אבל יכולים לספק לא מעט תובנות חשובות.  שנים מהשירותים היותר נחשבים בתחום הם CrazyEgg ו- hotjar והם לא דורשים התקנת תוכנות חדשות על השרת או ציוד מיוחד.

leads 4

עמודי נחיתה

תפקידם של עמודי הנחיתה הוא לשלב את כל האלמנטים שהצגנו עד כה : טפסים, קריאה לפעולה, ולפעמיים גם תוספות כמו המלצות או מידע נוסף.

אם עמודי הנחיתה נמצאים באתר עצמו ולא משמשים רק לקמפיינים ממומנים בגוגל או בפייסבוק, יש לבצע אופטימיזציה לכל עמוד בנפרד מבחינת מילות המפתח, וזאת על מנת להגדיל את כמות הפניות ממנועי חיפוש אורגנים ולשפר את המיקוד שלהן.

leads 5

פופאפים

בשנים האחרונות הפופאפים עשו קאמבק שלא כולם מרוצים ממנו, אבל הטבלה לא משקרת ומסתבר שיש להם פוטנציאל להגדיל את ההמרות באתר באחוז ניכר. על מנת להפיק מהם את המרב ולא להבריח את הגולשים, חשוב להשתמש בהם בצורה חכמה ומדודה :

  • להפעיל אותם רק כאשר הגולש נמצא במצב מסוים : רוצה לסגור את החלון, גולל את העמוד, נמצא בעמוד הנוכחי X דקות וכו’
  • לא להשתמש בשפה שיווקית מדי, אלא לדבר אל הגולש בגובה העיניים
  • להציע לגולשים משהו בעל ערך – אם מדובר בהנחה למוצר כלשהו בחנות, קבלת ניוזלטר וכך הלאה
  • לחשוב היטב איך החלון יופיע בטלפונים סלולריים כך שלא יקשה על הגולשים – בדרך כלל מספיק להבליט את האיקס שסוגר את החלון או להקטין אותו מעט כך שלא יתפוס את כל המסך

leads 6

בלוגים

לבלוג שיושב בתוך האתר העסקי שלכם (כמו הבלוג הזה) או אפילו בלוג עצמאי יש יתרונות רבים בכל מה שקשור לשיווק העסק, למשל :

  • הוא מציג אתכם כאוטוריטה בתחום וחושף את הידע המקצועי שלכם
  • הוא מאפשר לגולשים וללקוחות פוטנציאלים וקיימים להתעדכן בחדשות האחרונות בתחום
  • הוא יכול לייצר לכם כניסות רבות ממילות מפתח שאולי כלל  לא חשבתם עליהן

עוד יתרון חשוב של הבלוג הוא בגיוס לידים חדשים מכיוון שהוא יוצר חיבור מידי בינכם לבין הגולשים, מספק להם חוויה אישית ואינטימית יותר ומאפשר להם להתנסות בשירותים או מוצרים קיימים באמצעות קישורים לדף שלהם באתר הראשי.

על מנת למקסם כל פוסט מבחינה שיווקית, תוכלו לצרף טופס השארת פרטים בתוך הפוסט עצמו. באופן מפתיע, דווקא טופס בסוף הפוסט מביא את הלידים האיכותיים ביותר מכיוון שמי שממלא אותו בשל הרבה יותר לקנייה  (אחרי הכול, הוא טרח לקרוא עד לכאן…).   אם הפוסט ארוך במיוחד ומחולק לכמה חלקים, גם טופס פנייה באמצע הפוסט יכול להיות אפקטיבי.

leads 7

דפי המלצות ועוד

כבר כתבנו בעבר על עמודי המלצות, אבל חשוב להזכיר אותם גם בהקשר של לידים ועמודי נחיתה :העמודים האלו לא מוגבלים רק לעדויות וציטוטים של לקוחות, אלא ניתן לשלב בהם גם את הלוגו של החברות או המותגים שאתם מספקים להם שירותים, סיפורי הצלחה של לקוחות שנותנים מבט מעמיק על הפרויקטים שלכם ואפילו חותם איכות של הפרוטוקולים והתוכנות שאתם משתמשים בהם. לדוגמה,  אנטי וירוסים שמותקנים על השרת ומנטרים את כל הקבצים היוצאים, תקני אבטחה להעברת נתונים מוצפנת וכך הלאה.

לכל אלו יש אפקט חיובי על המוניטין שלכם והאמון שהגולשים רוכשים לכם, כך שהם ירגישו נוח יותר ליצור אתכם קשר ולתת לכם פרטים אישיים כמו שם החברה שבה הם עובדים או מספר הטלפון שלהם.