כיצד לבנות חנות E commerce מוצלחת

ערוץ המסחר האלקטרוני הוא אחד הערוצים המתפתחים ביותר בארץ ובעולם, שהרשתות החברתיות ומנוע החיפוש גוגל עדיין לא הצליחו לתקוע בו יתד משמעותי, לפחות לא בארץ (כלומר, לא ניתן לקנות מהן מוצרים באופן ישיר). לכן, עבור מי שרוצה לפתוח אתר מסחר אלקטרוני בארץ, מספר האפשרויות הוא מוגבל יותר מאשר בחו”ל מכיוון שאין גרסאות מקומיות לאתרים בינלאומיים חזקים כגון ebay ואמאזון.

במצב עניינים זה, היזם הישראלי נשאר עם האופציה לפתוח חנות וירטואלית מקומית, בין אם באופן עצמאי, ואם באמצעות מערכת מוכנה. מדובר באתגר לא קטן, במיוחד עבור יזמים מתחילים שלא תמיד יודעים איך לפעול לפי החוקים הבלתי כתובים של התחום…

E commerce

אמצעים חזותיים זה לא הכול

למרבה הצער, גם אם אמצעים חזותיים כגון תמונות או קטעי וידאו מביאים לאחוז המרה גבוה יותר, רוב המשווקים באינטרנט לא יגלו לכם את כל האמת: אתר שמשתמש רק באמצעים ויזואליים, עשוי למצוא את עצמו במיקומים נמוכים מאוד במנוע החיפוש גוגל. לכן, חשוב להוסיף תיאורים כמה שיותר מקיפים למוצרים השונים, מידע טכני וכ’ (אפשר גם כאלמנט נפתח כדי לחסוך במקום), ואם אתם לא יכולים לעשות זאת ברמת המוצר, לפחות עשו זאת ברמת הקטגוריה או פתחו בלוג / פינת מאמרים שיעדכנו את הגולשים על מוצרים חדשים ומפתים. גם מתן אפשרות לגולשים לכתוב ביקורות על מוצרים יכולה להקפיץ את המיקום שלכם במנועי חיפוש.

קלות שימוש

חנויות רבות הופכות את תהליך הקנייה למסורבל ומעיק שלא לצורך – צרו טפסים קלים למילוי ובשום פנים ואופן אל תכריחו את הגולשים לפתוח חשבון משתמש לצורך הקנייה, למרות שאפשר לעודד זאת באמצעות מועדון הטבות למי שירשם לאתר. תנו לגולשים את כל האפשרויות הרלוונטיות כיום – כרטיס אשראי, חיוב באמצעות חשבון הטלפון (למוצרים זולים או קודים דיגיטאליים), מסירת פרטים לנציג מכירות וכמובן שימוש ב – PayPal. אל תשכחו לציין את דמי המשלוח וזמן האספקה.

חווית קנייה אלגנטית

שמרו על עיצוב אחיד לאורך כל שלבי הקנייה, השתמשו באותם צבעים ואל תשימו יותר מדי טקסט היכן שהוא לא דרוש (אתרים רבים בוחרים לשים טקסטים ארוכים דווקא בתחתית הדף באופן לא אלגנטי שברור שהוא מיועד בעיקר לגוגל…). אם אתם משתמשים ב – PayPal, וודאו כי לאחר התשלום הגולש מועבר לדף אישור הקנייה וקבלת החשבונית.

שימוש באלמנטים חברתיים

שימוש באלמנטים חברתיים צריך להתבצע לא רק ברמת העמוד עצמו, אלא גם בנקודות נוספות במשפך המכירה. לדוגמה, לאחר שהגולש קיבל את אישור המשלוח או אפילו את המוצר עצמו, בקשו ממנו לשתף את חוות הדעת החיובית שלו באתר זאפ. כמו כן, תוכלו לצרף למוצר ברקוד שיאפשר לגולש לשתף את המוצר בפייסבוק או לעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלכם.

code

ניצול אפשרויות פרסום אפקטיביות

אפשרויות הפרסום כיום הן רבות ומגוונת. למשל, במקום להסתפק בפרסומות טקסט של גוגל שאין להן אלמנט חזותי, תוכלו להשתמש בפרסומות בפייסבוק שפונות בדיוק לקהל היעד אותו אתם רוצים ואף תוכלו לצרף תמונות למודעה. לא פחות חשובה היא היכולת לפנות לאותם גולשים שכבר ביקרו באתר או ביצעו בו קנייה באמצעות שיווק מחדש (Remarketing)

amazon post

זכויות יוצרים : amazon

שרתו את הגולש

חשוב לציין בפני הגולש כבר באתר עצמו מידע אודות כל תהליך הקנייה. לדוגמה, תוך כמה זמן נשלחים המוצרים, מהם אפשרויות המשלוח וכמה הן עולות, מהי האחריות שיש למוצרים באתר ובאיזה אופן ניתן להחזיר מוצרים לחנות. המידע לא רק יחליש את החששות של הגולש מן הקנייה, אלא יסיר את העומס מאנשי שירות הלקוחות הטלפוניים.

היסטוריית מכירות

חשוב לנצל את היסטוריית המכירות באתר על מנת לדעת אלו מוצרים הם הנמכרים ביותר,מאילו מקורות ועמודים באתר הגיעו הלקוחות שקנו הכי הרבה מוצרים, מהו סכום הקנייה הממוצע וכך הלאה. באופן זה, יהיה ניתן לשפר עמודים ספציפיים, לקבוע מדיניות מחירים ולוותר על מוצרים בלתי רלוונטיים שמסיחים את דעתם של הגולשים. לפעמיים שווה לבנות מודל מיוחד שיספק את המידע הזה גם אם הוא עולה עוד כסף או להשתמש באפשרות לחבר את Google Analytics למערכת המכירות של האתר כדי לקבל אותו.

analytics screenshot