יש לכם 18 דקות פנויות? הנה 5 שיחות טד שכדאי לכם לראות

האמריקאי ריצ’רד סול וורמן, המציא את TED ב- 1984, והכנס הראשון שארגן בקליפורניה היה כישלון- רק 300 בני אדם באו, ווורמן אפשר לחצי מהם להיכנס חינם, כדי למלא מושבים.הכנס אחרי זה עם זאת כבר היה הצלחה גדולה, ובהמשך TED הפך לטרנד החם ולכנס המצליח ביותר בארה”ב. מחשב המקינטוש (Mac), סגווי (Segway) ואפילו חברת גוגל הוצגו לראשונה בכנס והשאר, היסטוריה.

TED

קרדיט: TED

מעריצי TED טוענים שהתופעה הזו היא הדמוקרטיה הרעיונית האמיתית של המאה ה-21, אחרים טוענים שזו בסך הכל הדרך הקלה לאנשים שרוצים להישמע חכמים לרכוש ידע ומידע, מבלי להשקיע יותר מידי זמן.

בין כך ובין כך ההרצאות של TED )Technology, Entertainment, Design) שנמשכות 18 דקות בדיוק,  הן הרצאות מוקפדות מאוד,  של אנשי מקצוע מובילים בתחומם, המגיעים להציג את פועלם ותוך כדי כך מספרים סיפור. תוכלו למצוא בהן הומור מושחז, חידושים טכנולוגיות מדהימים, מחשבות פילוסופיות ובאופן כללי הצצה לתוך מוחם של אנשים מבריקים.

בחרנו חמש הרצאות מתאימות למעצבים, משווקים ופשוט לאנשים,שאנחנו מאוד ממליצים לכם לראות:

1. Rochelle King: The Complex Relationship Between Data and Design in UX.

מעצבי UX  אמורים למצוא את שביל הזהב שמשלב בין צרכי המשתמשים לצרכי החברה. רייצ’ל קינג, המעצבת הראשית של Spotify , מציעה דרך לעצב מחדש אתרים, מספרת על אפשרויות הניווט ועל מערכת היחסים בין מעצבים, דאטה, והאנשים עבורם מעצבים.

2. Seth Godin: The Tribes We Lead

ההרצאה הזו רלוונטית במיוחד למומחי שיווק, אבל התיאוריה המעניינת שמוצגת כאן יכולה לעניין את כל מי שחי ונושם דיגיטל. גודין  טוען שהאינטרנט הרג את השיווק ההמוני, והחזיר לחיים את השבטיות בה לכל אדם יש את הכוח והיכולת להנהיג ולעשות שינוי. לכן, אם אתם רוצים שהשיווק שלכם יהיה אפקטיבי, וותרו על מסות של מודעות וניסיונות שכנוע אגרסיביים.

3. Sheena Iyengar: How to make choosing easier

ריבוי אפשרויות הוא הבסיס עליה נשענת הכלכלה המודרנית, אבל מה קורה כאשר יש יותר מידי אפשרויות? האם יש תופעה כזו של “יותר מידי אפשרויות”, שעלולה לגרום לצרכן פשוט לא להחליט ולוותר על רכישה? ההרצאה של Sheena Iyengar מציגה מחקר מרתק שמדגים איך אפשר לשפר את חווית הבחירה.

4. Dan Cobley: What Physics Taught Me About Marketing

מה המשותף בין החוקים של ניוטון, עקרון הייזנברג, תרמודינאמיקה ושיווק? שאלה מצוינת, שכנראה רק פיסיקאים יכולים לענות עליה. קובלי טוען שהעקרונות הבסיסיים בשיווק פועלים באותה לוגיקה של חוקי הפיסיקה, ומדגים כיצד הפיסיקה לימדה אותו לשווק נכון.

הוא מקפיד להשתמש במונחים ברורים לצופה הממוצע, ומדגים איך יישום של מושגים מדעיים בפיסיקה יכולים לעזור בפיתוח מותג או עסק, ואיך שיווק הוא למעשה חלק מפעולות היום יום שלנו.

5. Ken robinson: Do schools kill creativity?

אחת מההרצאות הותיקות והאייקוניות של  TED, שגם מופיעה ברשימת עשרת הגדולים של טד, מציגה ראייה קצת שונה על מערכת החינוך ומה היא עושה ליצירתיות של הילדים. רובינסון טוען שעד שהילדים מגיעים לבגרות, רובם מאבדים את היכולת לקחת סיכון כי הם מפחדים מטעויות, “מערכת החינוך שלנו חצבה בשכלנו כמו שאנחנו כורים באדמה, בחיפוש אחר מצרך מסוים. ולמען העתיד שלנו, זה לא יועיל לנו”. לצד הביקורת הקטלנית על מערכת החינוך, הוא מציע דרכים אחרות לעידוד וקידום יצירתיות, שיכולות לשקם אפילו אותנו.

צפייה מהנה ומי יודע? אולי אתם תהיו בטד הבא!