יש לכם לקוחות בכל העולם? כך תשווקו נכון באמצעות טוויטר

טוויטר אמנם לא הצליחה לסחוף את הישראלים עד היום, ובעוד שלחצי מיליון ישראלים יש פרופיל בטוויטר, לפייסבוק ישראל יש מעל 4 מיליון משתמשים. עם זאת בעולם, ובארה”ב במיוחד, התמונה שונה לחלוטין. נכון לרבעון הראשון של 2016, לטוויטר 302 מיליון משתמשים, 65 מיליון מתוכם בארה”ב. על כן, אם אתם מותג או חברה בינלאומית, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מהפלטפורמה הזו, שמציעה לכם אפשרויות שיווק שלא קיימות ברשתות חברתיות אחרות.

 

היתרון המשמעותי שיש לטוויטר עבור משווקים הוא שבניגוד לפייסבוק זו פלטפורמה פתוחה וציבורית, כל אחד יכול לראות כל מה שתצייצו, לא רק החברים שלכם. מבחינה שיווקית זה עשוי להיות מכרה זהב כי הסיכוי שהציוצים שתעלו יהפכו לוויראליים הרבה יותר גבוה.

יתרון בולט נוסף הוא היכולת לנטר את דעת הקהל ולהגיב במהירות. אם מישהו מזכיר את שם המותג בהקשר חיובי או שלילי, יש לכם אפשרות להגיב מיידית.  דומינוס פיצה למשל הובילו בארה”ב מהלך שיווקי מבריק, והצליחו לשנות לחלוטין את תפיסת הצרכן השלילית שליוותה אותם. החברה התייחסה לכל ביקורת שלילית על הפיצה שלה,  ועשתה שינויים על פי אותן ביקורות. אחרי שהשינוי נעשה, נציגי החברה הגיעו לכל האנשים שצייצו את שמה יחד עם ביקורת שלילית והפתיעו אותם עם פיצה חדשה ומשופרת.

כמובן שמהלך בהיקף כזה לא מתאים לכל חברה, אבל טוויטר מציעה עוד אפשרויות שיווקיות מעולות.

הנה כמה טיפים לשיווק נכון בטוויטר:

1. הצעד הראשון יהיה לפתוח פרופיל שייצג את החברה או המותג שלכם היטב, וישמיע את ה”קול” הייחודי שלכם. חשוב להוסיף לינק לאתר החברה ולרשתות חברתיות אחרות.

2. ערכו רשימה של מובילי דעת קהל, בלוגרים, עיתונאים, מומחים, מעריצים או לקוחות פוטנציאלים. רצוי שהרשימה תכלול לפחות 100 אנשים. כדי למצוא אנשים מתאימים השתמשו במילות חיפוש שקשורות לתחום בו אתם פועלים או בכלי חיפוש כמו  Topsy, או HootSuite . אחרי שגיבשתם את הרשימה, תקפידו לתקשר עם אותם אנשים על בסיס יום יומי, אבל חשוב שהמסרים לא יראו כמו מסרים שיווקיים אלא יותר כמו שיחה בין חברים. כדאי אפילו ליצור תוכן במיוחד בשביל אותם מובילי דעה ולתייג אותם בציוצים. המטרה שלכם היא לבנות מערכת יחסים ובהמשך לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה כמו אירוח בחברה או להיות הראשונים שיקבלו את הגרסה החדשה של תוכנה תמורת ביקורת בבלוג הפופולארי שלהם ועוד הרבה אפשרויות אחרות.

עובדים או קולגות שלכם יכולים גם לעזור, להפוך לעוקבים ולהגיב לציוצים.

3. כדי לבנות פרופיל אפקטיבי, חשוב שתצייצו מידי יום. אבל הקפידו על תוכן רלוונטי שהעוקבים שלכם יקראו , יקליקו או יגיבו, ולא ייתפס כספאם.

4. חוץ מציוצים ותמונות, אפשר להעלות בטוויטר גם וידאו וגיפים, אז השתמשו בכל האפשרויות, ומותר לכם גם להשתעשע קצת.

5. עקבו אחר אזכורים שלכם בעזרת הגדרות החיפוש בטוויטר, והגיבו בהתאם. בהתאם- הכוונה היא לתגובה מקצועית ומנומסת, גם אם האזכור לא ממש מחמיא לכם. אתם יכולים גם להגיב בזמן אמת, ולהיות חלק משיחה שמתנהלת ממש עכשיו.

6. עקבו אחרי המתחרים שלכם: בטוויטר קל מאוד לבדוק איך המתחרים שלכם מתנהלים, פשוט תתחילו לעקוב אחריהם. גם הכלי  Twitter Advanced Searchמאפשר לכם לעקוב אחרי האשטאגים (Hashtags) של המתחרים, או כאלה שהמתחרים שלכם מוזכרים בהם. כדי להגיע לחיפוש המתקדם, כנסו ל-  search termsבתפריט החיפוש בחלק העליון. בדף תוצאות החיפוש תמצאו בצד שמאל תפריט, בו תמצאו את החיפוש המתקדם.

בעזרת החיפוש המתקדם בטוויטר תוכלו למקד גם את החיפוש שלכם, להגדיר מילות חיפוש ספציפיות מאוד ולמצוא לקוחות פוטנציאלים במדינה או עיר מסוימת.

7. השתמשו בקידום ציוצים בטוויטר, אבל רק אחרי שאתם מגדירים היטב מי קהל היעד שלכם ומקפידים על ציוצים איכותיים ולא ספאם. עדכנו את הציוצים המקודמים שלכם בתדירות גבוהה, אחרת הם מאבדים אפקטיביות.

8. הציעו הנחות, מבצעים או שרות ייחודי לעוקבים שלכם. למשל הציעו ל- 50 העוקבים הראשונים שיגיבו לכם 50% הנחה. אתם יכולים להציע הנחות רק לעוקבים מהרשימה המיוחדת שלכם או לכלל העוקבים, תלוי במטרה של המבצע. אם אתם רוצים להגדיל את רשימת העוקבים שלכם למשל, כדאי שתציעו  הנחה לכל העוקבים.

9. סנכרנו את הפעילות שלכם בטוויטר עם שאר הפלטפורמות: כך למשל, כשאתם מצייצים תעדכנו את הציוץ גם את החברים בפייסבוק, בפינטרסט או בכל פלטפורמה אחרת. כך למשל, אם תשלחו לאנשים ברשימות התפוצה שלכם אימייל עם לינק לציוץ בטוויטר, תוכלו לצרף לחשבון שלכם עוקבים שכבר הביעו עניין במותג או במוצר שלכם.

10. השתמשו בטוויטר אנליטיקס: עוד כלי טוב שמציע טוויטר , בעזרתו תוכלו לגלות באיזה יום הנוכחות שלכם בטוויטר הייתה הכי אפקטיבית, איזה תוכן זכה להכי הרבה התעניינות ואיזה סוג של עוקבים הוא מושך. כך תוכלו למקד את הציוצים שלכם, ולוותר על אלה שלא השיגו תוצאות.

במבט ראשון נראה שהאפשרות לשיווק בטוויטר מוגבלת, כי מה כבר אפשר להעביר ב- 140 תווים. אבל למעשה האפשרויות הן הרבה יותר רחבות ומעניינות! המגבלה לכאורה יכולה לגרום לכם ליצור שיווק ממוקד ואפקטיבי במיוחד- אחרי הכל, כמה אנשים אתם מכירים שבכלל יהיו מוכנים להשקיע בקריאה של יותר מכמה שורות? בשביל זה יש את טוויטר.