טרנדים השנה בדיגיטל- האם התחזיות התממשו?

לכבוד השנה החדשה אנחנו מביאים לפניכם את הטרנדים המרכזיים שצברו תאוצה בעולם הדיגיטל ובוחנים – האם תחזיות המומחים משנה שעברה התממשו?

מומחים

שנת 2015 המשיכה את המגמות שראינו בשנת 2014, כאשר תחום ה- UX, השיווק הדיגיטלי והמובייל, המשיכו לקבל יותר ויותר תשומת הלב. בשנת 2015 התחזקה המגמה להציב במרכז הבמה את הלקוח, בקמפיינים דיגיטליים מורכבים ועתירי טכנולוגיה שנועדו לשמר לקוחות, למנוע נטישה של לקוחות קיימים, לחזק ולמצב מותגים.

הארגונים הבינו כי עליהם להעניק חוויה מקיפה וייחודית בשלל ערוצים ללקוח, כדי לשמור עמו על קשר רציף, להבין את צרכיו עוד בטרם הוא מסוגל להגדיר אותם וכך לתכנן את פעילותם לטווח ארוך. בנוסף, עוד ועוד ארגונים אוספים דאטה על הגולשים ועל הלקוחות שלהם באופן ישיר, על מנת לשכלל את פעילות הארגון בזירת הדיגיטל. ככל שיש עוד פיצ’רים שאוספים נתונים על המשתמשים, כמו למשל מנוע החיפוש של פייסבוק, כך ארגונים מקבלים עוד גישה להעדפות משתמשים ויכולים להפוך את השיווק שלהם ליותר חכם ופרסונלי.

 המהפכה הדיגיטלית בשיווק

שנת 2015 תיזכר על ידי המומחים כשנת המודעות הדיגיטלית. המהפכה הדיגיטלית שהתחילה לפני כמה שנים תרמה להגברת המודעות לחשיבות השיווק הדיגיטלי ולנוכחות מרשימה ואינטנסיבית של הארגונים בשלל הערוצים על מנת לספק ללקוחות חוויה ייחודית ושירות מהיר ויעיל. גם השנה המשיכה המגמה הבולטת בקרב הלקוחות לרכוש באמצעות הסמארטפון מגוון מוצרים ושירותים באי-קומרס, וגם הזמן המושקע בצריכת תוכן דיגיטלי במובייל הולך וגובר ככל שחולף הזמן.

התוכן והמסחר במדיה דיגיטלית מתגבר ועובר למובייל

לפי מחקר שוק מעמיק של חברת ComScore עולה כי השימוש הכולל בצריכת מדיה דיגיטלית גדל פי 2 בהשוואה לשנת 2013, כאשר הנתון המרשים ביותר הוא הגידול בצריכת תוכן באמצעות אפליקציות במובייל.

התוכן במדיה הדיגיטלית גדל ב- 50% בשנתיים האחרונות ובהתאם לתחזיות, גם השנה הגולשים מחפשים מידע ונחשפים לתוכן באמצעות המובייל. הזינוק החד לשימוש במובייל כאמצעי לצריכת תוכן תרם גם לפופולריות של הפרסום הסלולרי והאפליקציות למובייל עקפו את האפליקציות לדסקטופ.

הנתונים שכבר באו לידי ביטוי בשנת 2014, מחייבים את אנשי השיווק לקבוע סדרי עדיפויות חדשים ולרכז מאמצים מוגברים בדיגיטל מדיה למובייל, הן באפליקציות הן בדפדפנים, ולקבוע תוכניות עבודה חדשות לשנת 2016 במאמץ להגיע באופן רספונסיבי נכון ויעיל ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.

בתחזיות לשנת 2015 דובר על מעמד ה- e-commerce בעקבות השינוי בהרגלי צריכת התוכן ורכישת מוצרים במובייל. מגמה בולטת של שנת 2015 היא מנהלי שיווק דיגיטל שמדברים על m-commerce, מגמה העומדת להמשיך ולהתרחב בשנת 2016 ובשנים הבאות. אגב, בחגיגות הקניות האחרונות בנובמבר ובדצמבר, לדוגמה חג הרווקים בסין והבלאק פריידי בארה”ב, למעלה מ- 40% מהמכירות בוצעו במובייל ומגמה זו רק תמשיך להתרחב כיוון שהצרכן המודרני חי ונושם מובייל. 

שיווק באמצעות תוכן- (Content is King) למה זה עדיין נכון?

בשנת 2014 כולם דיברו על חשיבות התוכן ומעמדו הבלתי מעורער כמלך האינטרנט, אך רבים מהארגונים לא השכילו לנצל את היתרונות שתוכן איכותי מסוגל לספק עבורם. בשנת 2015 ראינו שיותר ויותר ארגונים הפנימו את חשיבות התוכן והשכילו באמצעות הרשתות החברתיות ושאר ערוצי הדיגיטל לתקשר ישירות עם הלקוחות ולספק עבורם מידע בעל ערך מוסף. אם עד לפני מספר שנים המידע היווה כוח הרי כיום שיתוף המידע הוא הכוח האמיתי. התחזיות לשנת 2015 ניבאו כי התוכן האיכותי רק ילך ויתחזק ואכן תחזית זו התממשה בשנה האחרונה ואף הלכה והעמיקה.

באמצעות התוכן ניתן להגיע לחשיפה גבוהה, בדיוק כמו הפצת תכנים ויראליים. יש לזכור כי גולשים לא משתפים פרסומות אך כן ישתפו תוכן איכותי. לכן, כתיבת תכנים איכותיים אינה רק למטרת החלפת קישורים ולקידום אתרים אלא הפכה לאסטרטגיה שיווקית לכל דבר, כל עוד עושים שימוש נכון בתוכן, ניתן להגיע לתוצאות מרשימות עבור הארגון וליצור מודעות מותג חזקה.

ראוי לציין כי המהפכה הדיגיטלית גרמה לשינויים מרחיקי לכת בהרגלי הצריכה של הצרכנים. אם עד לפני מספר שנים ארגונים השקיע משאבים עצומים במחלקות טלמרקטינג, בפרסום בעיתונים ובפרסום באינטרנט הרי שנת 2015 ממחישה את התחזיות הנוגעות לחשיבות התוכן ויעילותו כאמצעי שיווק מתקדם ואפקטיבי. גם השנה המשיך הניוזלטר להיות הערוץ הדיגיטלי הרווחי ביותר וארגונים רבים מפנים את תקציבי השיווק והפרסום שלהם להפצת תכנים איכותיים בכל ערוצי הדיגיטל, לרבות בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, ניוזלטר ועוד.

פרסונליזציה- שיווק אישי וממוקד לקוח

בסיכום שנת 2014 של מומחי הדיגיטל כתבנו כי עתיד השיווק הדיגיטלי נמצא בפרסונליזציה, כלומר שיווק אישי המבוסס על איסוף נתונים והרגלי צריכה של הלקוחות במטרה לשווק מוצרים ושירותים באופן ממוקד ומותאם אישית. שנת 2015 הוכיחה מעבר לכל ספק כי התחזית של המומחים התממשה: הארגונים המובילים מסתגלים במהירות לשינויים ולטרנדים בעולם הדיגיטל ומפתחים אסטרטגיות חדשות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, על מנת לנתח ביעילות את המידע הזורם אליהם מכל הערוצים, לרבות CRM, מיילים, תגובות בעמוד הפייסבוק, וניתוח נתונים של צריכת המדיה הדיגיטלית במובייל. ארגונים רבים הפסיקו לירות מהמותן ולבזבז תקציבי ענק בניסיונות להבין את הגולשים אלא מפתחים כלים חכמים בדיגיטל עבור כך ומגמה זו תמשיך להתחזק ולהשתכלל בשנים הבאות.

שימוש בביג דאטה

מומחי הדיגיטל התייחסו בסיכום שנת 2014 לנושא השימוש היעיל והמתקדם בביג דאטה. אם בשנתיים האחרונות המידע על הלקוחות זרם לארגון בעיקר מהאתר שלו הרי שבשנת 2015 מחצית מהמידע על הלקוחות הגיע מאפליקציות במובייל. לכן, חברות כמו אינטל, מיקרוסופט, גוגל וחברות מובילות נוספות מפתחות תוכנות ופלטפורמות חדשניות המדמות בינה מלאכותית כדי לנתח את המידע הזורם לארגון באופן אפקטיבי. כך, הארגון לא ינחש או יפעיל שיקולים אינטואיטיביים כדי לנחש מה הלקוחות רוצים, אלא בהתבסס על נתונים מדויקים הארגון יתאים מוצרים ושירותים ללקוחותיו, עוד לפני שהלקוחות יודעים כי הם בכלל מעוניינים בכך.

שימוש חכם ויעיל במידע הביג דאטה עומד לשנות את דפוסי קבלת ההחלטות בארגונים רבים ולסייע להם לקבל החלטות מרחיקות לכת כדי לצמוח ולגדול, ועל מנת להעניק ללקוחות חוויה חדשנית ותחושה עוטפת כך שכל לקוח ירגיש כי מכירים אותו, קשובים לצרכיו ומסייעים לו בחייו.

 

לסיכום, רוב התחזיות לשנת 2014 אכן התממשו, ושנת 2016 עומדת להיות שנה מדהימה ומרתקת, אך כמובן גם מאתגרת. נשמח לשמוע את דעתכם בעמוד הפייסבוק שלנו.