חם בעולם השיווק: מערכת שיווק אוטומטית

אם בעבר דברו על אומנות השיווק, היום שיווק הפך להיות מדע. ערוצי השיווק רק מתרבים מידי יום, והיכולת לנהל את כל הפלטפורמות הופכת להיות משימה מורכבת מאוד, במיוחד כשמדובר בארגונים גדולים. מערכות שיווק אוטומטיות הן היום אחד מהכלים החמים ביותר לניהול פעילות שיווקית; דיוור אוטומטי, קמפיינים ואינטגרציות עם רשתות חברתיות, מערכות שיווק שמתחברות למערכות CRM, קמפיינים של SMS ושיווק באמצעות דפי נחיתה הם רק חלק מהאפשרויות שמציעות המערכות מהדור החדש. עם שימוש נכון, מערכת שיווק אוטומטית יכולה להקפיץ את רמת האפקטיביות של תהליכי שיווק.

מהו שימוש נכון במערכת שיווק אוטומטי?

שימוש נכון הוא קודם כל פילוח של כל הדאטה שיש לכם על הלקוחות שלכם, כמו רמת העניין שלהם במותג, דפוסי ההתנהגות הצרכנית שלהם ועוד. המאגר יכול לעזור לכם לפלח ולמקד את המסר הנכון לכל לקוח. מערכת השיווק האוטומטית למעשה יכולה “לנצח על התזמורת”, כלומר לרכז את הפעילות בכל ערוצי השיווק שלכם, אונליין ואופליין. כשאתם בונים מותג, חשוב מאוד לגבש את השפה המיוחדת לו, והפלטפורמה הזו יכולה לעזור לכם בזה. וכמובן, גם לחסוך לכם כסף על העסקת עובדים נוספים שינהלו את ערוצי השיווק השונים. עוד יתרון חשוב הוא היכולת של המערכת לנתח את התוצאות של הפעילות השיווקית, למדוד ולכמת אותה ולבדוק עד כמה היא אפקטיבית. בדיוק כמו שביג דאטה לא תעזור לכם ללא אנליסט שיהפוך את הנתונים למסקנות, גם כאן איסוף המידע לא מספיק. כדי לנהל את כל המידע הזה, ולגבש את האסטרטגיה השיווקית העתידית שלכם, חלק ממערכות השיווק האוטומטיות יכולות לעזור לכם למדוד, לנתח ולהסיק מסקנות מהפעילות השיווקית שלכם.

 מה זו מערכת שיווק אוטומטית?

מערכת שיווק אוטומטית היא למעשה תוכנה שיכולה לבצע משימות שיווקיות, בעיקר פעולות שצריך לבצע בתדירות גבוהה ובהיקף רחב כמו שליחת אימיילים לרשימות תפוצה גדולות, עדכונים במדיות החברתיות ועוד. ככל שערוצי השיווק מתרבים, הניהול והתפעול שלהם הופך למורכב יותר ודורש יותר זמן וכוח עבודה. המערכת הופכת את הפעולות האלה ליעילות, מהירות ומדידות יותר, ומצמצמות טעויות אנוש. מערכות שיווק אוטומטית מציעות בדרך כלל דיוור, שיווק ברשתות חברתיות , דפי נחיתה, ניהול קמפיינים, סקורינג, ניהול לידים, אינטרגרצית CRM, ואנליטיקס.

 איך בוחרים את הפלטפורמה המתאימה?

התשובה לשאלה הזו די מורכבת, אבל אפשר לקבוע לפחות כלל אצבע אחד – זה תלוי באם אתם מותג גדול, בינוני או קטן ומהם ערוצי השיווק שאתם מעוניין להתמקד בהם. רוב המותגים הגדולים כבר משתמשים במערכות שיווק אוטומטיות, אבל גם אם אתם עסק קטן או בינוני שמעוניין להתרחב, הפלטפורמות של שיווק אוטומטי יכולות לעזור מאוד. אם בעבר המערכות היו בשימוש בעיקר בחברות B2B מענפי היי טק ושירותים עסקיים, היום יותר ויותר חברות בכל הקטגוריות, כולל B2C, נעזרות בתוכנה בעיקר בגלל היכולת שלה לספק נתונים בזמן אמת, והיכולת לקדם ולשמר קשרי לקוחות. חלק מהפלטפורמות מתמקדות באוטומציות של דיוור אלקטרוני, אחרות בפעילות ברשתות חברתיות ובאנליטיקס. כמובן שצריך לבחון גם את חווית המשתמש ועד כמה המערכת קלה לתפעול, במיוחד כשמדובר במערכות מורכבות יותר.

חברת אקטיב טרייל, חברת הבת של ריל קומרס, פיתחה מערך אוטומציות חכם ונוח למשתמש המבוסס על ביג דאטה, ומשלב דיוור אלקטרוני, טפסי הרשמה בדפי נחיתה, פופאפים וקמפיינים בSMS. במערכת אקטיב טרייל אתם יכולים ליצור סדרות אוטומטיות של אימיילים וסמסים ללקוחות שלכם בהתבסס על הרשמה שלהם למערכת שלכם, הצטרפות לקבוצה, פעולה של פתיחת קמפיין ששלחתם להם, תאריך מסוים שהם ציינו כמו יום הולדת למשל ועוד… והכל ממש בקלות. האוטומציות של אקטיב טרייל מאפשרות לכם לשלוח להם מייל או סמס בהתאם לפעולות שלהם ולמידע שאספתם עליהם וכך לשווק להם באופן מדויק ופרסונלי בהתאם למידע ולהעדפות שלהם. כל מערך השיווק שלכם יכול להשתנות ולהפוך להרבה יותר מותאם אישית ורלוונטי ללקוחות בעזרת האפשרויות המתקדמות של האוטומציות, אז אל תשארו מאחור ותתקדמו גם אתם למערכת שיווק אוטומטית.