התחזית לשימושים במובייל לשנת 2017

אנחנו יודעים כבר זמן מה שהיקפי השימוש באינטרנט הסלולרי גדולים יותר מאשר הגלישה דרך מחשבים בעבודה או במשרד. לפי תחזית של הסוכנות העסקית זניט מדיה, המגמה רק תלך ותתחזק, כך שב – 2017, 75% מכלל השימוש ברשת ייעשה דרך הסלולר, וב – 2018 יהיה מדובר כבר על כ – 80%!

תחזית נוספת היא שהשימוש בפאבלטים (סמארטפונים עם מסכים גדולים של 6 ואף 7 אינץ) ייעשה נפוץ יותר, ולכן הגלישה דרך הסלולר תהיה זמינה ונוחה יותר מאי פעם.

mobile predictions 2017

                                 אייפון 7 פלוס – צילום – Janitos

המשמעות היא שעסקים ומותגים יצטרכו לחשוב מחדש כיצד הם מציעים לצרכנים שלהם ערך ייחודי דרך המסכים של הסמארטפונים החודרים ליותר ויותר שווקים גלובאליים ברחבי העולם

(כ – 56%, עליה של 33% בארבע השנים האחרונות), ובכלל זאת מדינות מתעוררות ומתפתחות.

החדשות הטובות הן שתקנים מהירים לגישה סלולארית לאינטרנט המאפשרים העברת נתונים בקצב ובנפחים גדולים במיוחד יהיו אף הם פופולאריים יותר ונפחי התעבורה ברחבי העולם יעלו במידה משמעותית עד 2022 (זאת לפי תחזית של אריקסון).

הדבר יאפשר לעסקים ליצור אפליקציות מתוחכמות יותר ולתמוך במדיה עשירה לצרכים שיווקיים ביתר קלות.

Data traffic mobile

כמו כן, אם חשבנו שהצרכנים עדיין חוששים לבצע רכישות דרך הסמארטפונים, הרי שביום הרווקים הסיני, יותר מ – 80% מן הרכישות בוצעו דרך הניידים, וגם אם הרגלי הקנייה בסין לא מעידים בהכרח על אלו האמריקאים או הישראלים, אין ספק שזוהי מגמה שיש לשים לב אליה.

האם יש הרגלי שימוש המאפיינים במיוחד את הישראלים?

בסוף 2016 ביצעה פלאפון סקר בין לקוחותיה המעיד על הרגלי השימוש של הישראלים בטלפונים חכמים אשר ממנו עולות כמה מסקנות מעניינות (לנתונים המלאים) :

  • נפח הגלישה הגבוה ביותר היה בעיר ירושלים, לאחר מכן תל אביב ולאחר מכן באר שבע וראשון לציון
  • זמן הגלישה העמוס ביותר הוא בין שלוש בצהריים לשמונה בערב. שעת השיא ארבע וחצי, שעת השפל, ארבע וחצי לפנות בוקר…
  • הישראלים גולשים הרבה יותר בחו”ל מאשר בעבר, הן מבחינת היקפי הגלישה והן מבחינת תעבורת הנתונים
  • יותר מ – 90% מן המשתמשים עשו שימוש בווטסאפ ויו-טיוב, כ – 44% אחוז השתמשו בוויז ואינסטגרם (לא נמסר מידע על פייסבוק)
  • שליש מן המשתמשים בודקים את המכשיר מדי כמה דקות ו – 35% בודקים אותו פעם בחצי שעה. רק 16% מסתפקים בבדיקת המכשיר פעם בשעה…
  • המכשירים של סמסונג נחשקים יותר מאלו של אפל ו – 40% מן הצרכנים היו רוצים לעבור למסכים גדולים יותר
  • בניגוד למה שאתרי הטכנולוגיה מנסים למכור לנו, הצרכנים בודקים קודם כל את מערכת ההפעלה של המכשיר, לאחר מכן את נפח שטח האחסון ורק בסוף את איכות וטיב המצלמה
  • המשתמש הממוצע חבר ב – 9 קבוצות ווטסאפ ולא מהסס לזנוח קבוצות שאינן רלוונטיות בעבורו

ומה חושבת על כך גוגל?

שינוי נוסף שאנו צפויים לראות הוא בהתייחסות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל לגלישה דרך הסלולר. חברת גוגל הכריזה זה מכבר שהיא תבצע הפרדה בין האינדקס הסלולארי לבין האינדקס הרגיל ואף תתחיל להעריך את איכות האתרים על סמך הגרסה הסלולארית שלהם.

המשמעות היא שגם המחשבה של משווקים ומקדמים באינטרנט צריכה להיות “ניידים תחילה” (Mobile First) ועליהם ליצור אתרים סלולאריים בעלי חווית שימוש מצוינת אם ברצונם להגיע למקומות גבוהים בגוגל.

נזכיר שכבר כיום גוגל יודעת לאנדקס אפליקציות ולשלוף מהן מידע, כך שגם יצירת אפליקציות עשירות בתוכן היא בבחינת MUST למי שרוצה לקבל חשיפה גבוהה יותר בגוגל.