ארבעת המאמרים הכי נקראים על דיגיטל מרחבי הרשת- חודש אוקטובר

בכל חודש נביא לכם מספר מאמרים מעניינים מרחבי הרשת על עולם השיווק הדיגיטאלי : בניית אתרים, שיווק ברשתות חברתיות, קידום אורגני וממומן, ניהול זמן, ייעול העבודה ועוד. המאמרים שנבחר הם ממקורות מגוונים מהארץ ומהעולם.

איך למנוע הטיה עצמית בפידבק של משתמשים

המונח bias (נטאי בעברית) מתאר מצב בו אנחנו נוטים לאמץ מסקנה מסוימת מכיוון שהיא נוחה לנו ומתיישבת עם מה שאנחנו רוצים למצוא או מה שאנחנו נוטים לחשוב, גם אם כל זה קורה בתת מודע שלנו.

לדוגמה, אם ניתן לאנשי UX לכתוב סקרים או שאלונים, יכול מאוד להיות שהם יכתבו אותם באופן שרומז לגולש מהי התשובה “הנכונה”. לכן, ההמלצה היא לתת לקבוצה חיצונית של אנשי בקרת איכות (QA) לבצע את המלאכה הזו.

המאמר הזה ב-Smashing Magazine מציג מקרים  נפוצים של Bias  ומציע דרכים כיצד להתגבר עליהם. הוא די ארוך, אבל שווה לקרוא אותו עד הסוף.

מה זה Growth Mapping?

Growth Hacking היא ללא ספק אחת ממילות הבאזז הכי נפוצות בשנים האחרונות ולמעשה מסכמת את כל השיטות למדוד תוצאות באופן מהיר על מנת להאיץ את תהליך השיווק והשגת לקוחות חדשים. Growth Hacking כולל בין היתר שיווק ברשתות חברתיות, שיווק ויראלי ומבחני A/B Testing לעמודי נחיתה.

החדשות העצובות הן שכמה שלא ננסה, בסוף ניתקל בתקרת זכוכית שמעבר לה יהיה לנו מאוד קשה להשיג שיפור בתוצאות. הטור של Kissmetrics מציע מונח חדש שנקרא Growth Mapping וכולל בתוכו טקטיקות המיועדות לטווח הארוך ומתבססות על נקודות החוזק של העסק.

חייבים להבהיר שאין כאן טקטיקות שמגיעות משום מקום ועל רובן כבר שמענו. לדוגמה, “חבר מביא חבר”, הנחה מותאמת אישית או שיווק באמצעות פוסטים אורחים לסטארטפים (לא רק לאתרי תוכן).

למרות זאת, זו תזכורת לכך שלא תמיד חייבים לבצע צעדים דרסטיים ומהירים על מנת להצליח.

איך להוסיף אירוע של גלילת מסך ב-Tag Manager

Tag Manager מאפשר למדוד אירועים שונים בתוך האתר באמצעות אירועים שונים (טריגרים) שמתרחשים מבלי להעמיס על האתר עם קטעי קוד ארוכים. אחת התוספות האחרונות היא מעקב אחרי הגלילה של העמוד, משהו שהיה שמור עד היום בעיקר לשירותים פופ-אפס שונים שהקפיצו חלון ברגע שהמשתמש היה גולל לאמצע או תחתית הדף.

שוקי מן מראה בדיוק איך עושים את זה.

הערה – הסרטון טכני ומיועד למי שכבר מכיר את ה-Tag Manager

30 תוספים מומלצים לוורדפרס

וורדפרס היא ללא ספק השליטה הבלתי מעורערת של מערכות ניהול התוכן היום ברשת. מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה להקמת בלוגים בקלות, הפכה לסט כלים שלם ועוצמתי להקים אתרי חדשות, אתרי תדמית ואפילו חנויות וירטואליות.

לוורדפרס יש אלפי תוספים שונים שמאפשרים להרחיב את היכולות שלה : לדוגמה – ניהול מדיה משופר, שיפור הביצועים של האתר, הוספת מגוון דרכים למשוך עוד לקוחות, בניית עמודים מתקדמת באמצעות Page Builder שמחלק את הדף למקטעים שונים ועוד תוספים שונים ומשונים.

הפוסט הבא באתר של דניאל זריהן מציג 30 תוספים מעודכנים לוורדפרס שכדאי להכיר, כולל קישורים לאתרים של התוספים או העמוד שלהם במאגר התוספים של וורדפרס.