הכפתור שיקפיץ את טופס ההרשמה שלכם לשלב הבא

לפני כמה חודשים הסברנו לכם איך לסדר את הכפתורים על הטפסים שלכם בצורה הטובה ביותר, והיום אנחנו רוצים לשים דגש על הכפתור החשוב ביותר בטופס, כפתור השליחה.

קודם כל צריך להבין שזה שהמשתמש מילא את הטופס לא אומר שהוא בהכרח ישלח אותו, הסיבה היא שאם מה שכתוב על כפתור השליחה יגרום לא לשקול מחדש מה הוא מקבל משליחה של הטופס, כבר יש סיכוי גדול שהוא יעשה אחורה פנה ולא ישלח אותו. לעומת זאת, אם הטקסט שכתוב על הכפתור יהיה מוצלח וידרבן אותו לשלוח את הטופס, הסיכוי שהוא יסיים את השליחה יהיה גבוה פי כמה וכמה.

העיקרון המנחה – תנו לגולשים לדעת מה יקבלו

כאשר אנחנו כותבים על הכפתור משהו כמו “שלח” או אפילו “הורידו” או “הירשמו”, אנחנו אומרים למשתמש מה לעשות, אבל לא מגלים לו מה הוא יקבל בתמורה. נכון שכנראה רשמנו את זה בראש הטופס או בטקסט הנלווה, אבל לגולשים יש זיכרון מאוד קצר. אם מדובר בטופס ארוך, יכול מאוד להיות שהם ישכחו למה מילאו אותו מלכתחילה.

לכן, אם נשנה את מה שכתוב על הכפתור למה שהמשתמש מקבל, נדרבן אותו לשלוח את הטופס. למשל “שלח וקבל ספר חינם”, “הירשם וקבל עדכונים מיידים במייל” וכו’. הטקסט על הכפתורים האלו הוא אמנם מעט ארוך, אבל הוא מגלה לגולש בדיוק מה הוא מקבל, ורוב הטפסים הם מספיק רחבים על מנת שהכפתור יכנס בלי לפגוע בעיצוב הכללי של הטופס…

אגב, גם כאן צריך להיזהר ולא להשתמש בטקסט סתום. לדוגמה, אם יש לנו אתר להנהלת חשבונות דיגיטאלית, “התחל להשתמש במערכת” הוא עדיין לא טקסט טוב מספיק מכיוון שלא ברור מה יש במערכת הזו. לעומת זאת, טקסט כמו “שלח ותתחיל לשכוח מהניירת!” הוא  טקסט הרבה יותר טוב שמגלה לגולש מה הוא יפיק מן המערכת.

החשיבות של A/B Testing

בדרך כלל לא נרצה לשנות את הטקסט של כל הכפתורים בבת אחת מכיוון שאם עשינו בחירה לא טובה, כל ההמרות שלנו עשויות לרדת, ומדובר בעניין של הרבה כסף. לכן, מקובל לבצע A/B Testing  שבמהלכו מציגים לגולשים שתי גרסאות של הטופס לחילופין ובוחנים את ההמרה של כל טופס בנפרד כדי לדעת מה עובד בצורה טובה יותר. בדרך כלל הטופס המקורי יהיה קבוצת הביקורת והטופס החדש יהיה קבוצת הניסוי.

next_button1

ומה עם הכפתורים האחרים?

מכיוון שהכפתורים האחרים בטופס או באתר הם בדרך כלל לא כפתורי המרה, במקרה שלהם אפשר ואפילו רצוי מאוד לשמור על טקסט קצר וממוקד. למשל – “חפש” , “הוסף לעגלת הקניות”, “שתף” וכך הלאה. חש לזכור שבהרבה טפסים יש מספר כפתורים ואנחנו לא רוצים להפוך את הטופס לסיפור בהמשכים…

next_button2

כמו שאפשר לראות, אין מניעה מלהשתמש באותו כפתור פעמיים בתנאי שהגולש מבין מהם ההבדלים בין הכפתורים ומה כל אחד עושה.

זה יכול לעבוד (או לגמרי לא) גם בעולם האמיתי!

מסתבר שלקריאה הנכונה לפעולה יש אפקט אפילו בעולם שמחוץ לרשת. במאמר הזה של Unbounce תוכלו למצוא כמה דוגמאות וממים משעשעים ביותר. נסו לנחש האם מדובר בדוגמה טובה או גרועה עוד לפני שאתם גוללים את הדף :-) .

next_button3