האם כדאי לכם להשתמש ב Magento לפלטפורמת המסחר האלקטרוני הבאה שלכם?

Magento  היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני במודל Open Source (קוד פתוח) הזוכה לפופולאריות עצומה בשנים האחרונות.

את מג’נטו פיתחו במקור שני יזמים ישראלים לשעבר, ולפני כמה שנים היא נקנתה על ידי ענקית המסחר האלקטרוני, Ebay. מג’נטו עסקה בתחילת הדרך בייעוץ ובפיתוח אתרי אינטרנט ובמהלך השנים בנתה מספר גדול של פלטפורמות מסחר אלקטרוני. במהלך העבודה על הפרויקטים השונים, החליטו היזמים לפתח פלטפורמת מסחר אלקטרוני אחידה, גמישה ונוחה לשימוש, וכך נולדה מג’נטו. מאז צברה הפלטפורמה תאוצה וקהילת משתמשים ומפתחים נאמנה, שממשיכה לפתח תוספים שמרחיבים את יכולתה של המערכת.

magento

קרדיט: magento

בין החברות שהטמיעו את מג’נטו ניתן למצוא את ענקית המחשוב Lenovo , Nike, בורגר קינג גרמניה  ועוד מאות אלפי לקוחות בגדלים ומתחומים שונים שבחרו להקים את חנות המסחר האלקטרוני שלהם בפלטפורמה זו.

מג’נטו קיימת במספר גרסאות, החל מגרסת ה- Community  החינמית ועד גרסת ה-Enterprise  המיועדת לחברות גדולות. הפלטפורמה מבוססת על PHP ושימוש מסיבי ב-Zend Framework , וזו אחת הסיבות העיקריות להצלחתה הגדולה. העובדה שמדובר בקוד פתוח מאפשרת למפתחי PHP להשתמש בקוד של מג’נטו ולהתאים אותו לצרכיהם ולצרכי החנות אותה הם מקימים.

המערכת כוללת מודולים רבים לניהול מסחר אלקטרוני כמו ממשק משתמש המותאם לצרכי הקונים באתר, אין סוף פיצ’רים (מוצרים אחרונים, השוואות בין מוצרים, עגלת קניות ועוד), ממשק מנהל המאפשר שליטה מלאה על החנות ושליטה על הרשאות ניהול למשתמשים, קטלוג מוצרים מתוחכם  ועוד.

עוד יתרון משמעותי של הפלטפורמה הוא קהילת מפתחים פעילה מאוד, שבדומה לקהילת המפתחים של וורדפרס, מפתחת כמות גודלה של תוספים חינמיים או בתשלום. אין כמעט דרישה או צורך שלא תמצאו לו פתרון אחרי חיפוש קצר באתר שלמג’נטואו בגוגל. קהילת המפתחים הישראלים אחראים גם לתרגום המערכת וממשק הניהול שלה לעברית וחיבורים למערכות סליקה מקומיות , זאפ ועוד.

מג’נטו גם מאפשרת לבצע אופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO) שתתמוך בקידום אורגני.

לפני שמתחילים- ללמוד את המערכת

מג’נטו אינה מערכת פשוטה, לכן שווה להשקיע קצת זמן על מנת ללמוד איך עושים את זה נכון. כדי שתוכלו להפיק ממנה את המקסימום בצד התפעולי וכמובן בצד הטכנולוגי,  צריך להשקיע די הרבה זמן בלמידה והבנה של המערכת. מצד  שני, אם תלמדו אותה תזכו בפלטפורמה מקצועית מאוד שכוללת את כל ההיבטים של ניהול מסחר אלקטרוני וכל זה בחינם.

ההתקנה שלמג’נטו פשוטה מאד ואם הצלחתם בעבר להתקין, Drupal וורדפרסאו כל אפליקציית PHP  אחרת, רוב הסיכויים שלא תהיה לכם בעיה להתקין אתמג’נטו. מה שצריך זה מחשב שמריץ PHP ו-MySQL  . לאחר שהתקנתם אותה, כדאי מאוד לקרוא את המדריכים ב- Wiki או לרכוש את המדריך של מג’נטו.  ניתן גם להתקין Sample Data ולהתאמן קצת לפני שמתחילים.

למי זה מתאים?

מג’נטו מתאימה בעיקר לחנויות בינוניות וגדולות, כך שאם אתם מתכננים לפתוח חנות קטנה מומלץ אולי כדאי לכם לבחור בפלטפורמות נגישות יותר כמו Shopify או WiX.

השאלה הגדולה היא האם הפלטפורמה הזו מתאימה גם למי שאין להם רקע בפיתוח בכלל. ובכן, תלוי את מי שואלים כי הדעות בנושא חלוקות. חלק מהמומחים בנושא הקמת חנויות מסחר ימליצו לכם לא לבחור במג’נטו או לחילופין לבחור בה רק אם יש לכם אפשרות לשכור את שרותיו של מפתח. אחרים יאמרו שבהחלט ניתן להקים חנות ברמה גבוהה ללא כל רקע בפיתוח.

עוד משתנה שחשוב לקחת בחשבון הוא עלות השימוש במערכת. אם תבחרו בגרסה הלא חינמית של הפלטפורמה, תגלו שלא מדובר במערכת זולה במיוחד (יחסית לפלטפורמות אחרות). מצד שני, בחירת פלטפורמה טובה היא אחד מהדברים שהכי כדאי להשקיע בהם כסף, כיוון שמערכת איכותית היא הבסיס לכל הפעילות של החנות ובסופו של דבר גם להמרות טובות ואין ספק שמג’נטו היא כזאת.

פרמטר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא גודלה של הפלטפורמה. מג’נטו היא מערכת מאד כבדה, לכן היא דורשת משאבי מחשוב לא מועטים (בעיקר אם אתם מקימים חנות בינונית ומעלה, מבחינת תנועה וכמות פריטים בקטלוג). את בעיה זו ניתן לפתור את הבעיה על ידי התקנה נכונה וסביבת אירוח מתאימה.

לפני שתגבשו החלטה אם לבחור במג’נטו או לא, חשוב שתלמדו כל מה שאפשר על החנות שאתם רוצים להקים. שאלו את עצמכם שאלות כמו כמה מוצרים יהיו לכם בחנות, האם היא תכלול מחסן, שליחויות, מערך שרות לקוחות, האם חשוב לכם להשקיע משאבים בעיצוב ייחודי או שתוכלו להסתפק בטמפלט קיים וכדומה. תשובות לכל השאלות הללו יבהירו לכם ראשית מה התקציב שתשקיעו בכל שלב בהקמת החנות וכמובן איזו פלטפורמה מתאימה לכם.

מהניסיון שלנו אנחנו מעריכים מאד את מג’נטו ואוהבים לאהוב עם הפלטפורמה הזאת באתרים, אז את ההמלצה שלנו יש לכם כבר.