האם בקרוב ניסע לעבודה על סקייטבורד מעופף?

בשנת 1989 יצא לאקרנים הסרט “בחזרה לעתיד 2″. די מהר בסרט דוק, מרטי וג’ניפר נכנסים אל הדלוריאן ומגיעים לעתיד- שנת 2015. בשנת 2015 של הסרט כבר נוסעות מכוניות מעופפות, בקולונוע מוקרן “מלתעות 19″ וכולם לבושים כמו באייטיז. אבל אחת הסצינות הכי זכורות מהסרט היא סצינת המרדף על ה”האבר-בורד”, שהוא מעיין סקייטבורד מרחף.

כיום הסרט נחשב לסרט קאלט בקרב חובבי סרטים וגיקים טכנולוגים. אמנם הנבואה לא הגשימה את עצמה ואנחנו עדיין לא יכולים לטייל בזמן, אבל ההאבר-בורד תמיד נשאר פנטזיה של כל ילד שגדל על הסרט.

האם בקרוב ניסע על הובר-ברוד

ובשנה שעברה זה התחיל! נראה שהאינטרנט הפך כל שביב מידע בנוגע להובר-בורד לויראלי. זה התחיל עם חברת HUVrTech שהציגה סרטון שנפתח בכתובית “ההדגמות בסרטון אמיתיות לחלוטין” ובו נראים סלבריטאים וביניהם גולש הסקייטבורד האגדי טוני הוק, המוסיקאי מובי והשחקן כריסטופר לויד (שמשחק את “דוק” בסרטי בחזרה לעתיד) מתנסים בהובר בורד אמיתי לחלוטין! בתוך שעות הסרטון הפך לויראלי והתפשט ברשתות החברתיות, בלוגים ובמהדורות החדשות בכל העולם.

אחרי יומיים הסתבר שמדובר במתיחה והסרטון נוצר על-ידי צוות האתר ההומוריסטי FunnyOrDie.

בהמשך של אותה שנה חברת Arx Pax פתחה פרוייקט גיוס- המונים במטרה לגייס 250,000$ לייצור ההובר-בורד הראשון. החברה גייסה יותר 500,000$ תוך ימים ספורים! גם לסרטון שלהם, אגב, הם גייסו את טוני הוק. אבל במקרה הזה, העבודה מתעכבת.

חברת לקסוס, המייצרת את מכוניות היוקרה של חברת טויוטהורצה בשנים האחרונות עם קמפיין Amazing in Motion במסגרתו היא מייצרת סרטונים ויראלים מרשימים על פיתוחים טכנולוגיים שונים שלא מיועדים לייצור המוני, אך ממתגים את לקסוס כחברה יוקרתית המשקיעה בפיתוח פרוייקטים ויראלים מושקעים כמו חליפות גוף עם נורות לד, להקת שפיריות דיגיטליות ובובות מכניות ענקיות.

לפרוייקט הבא בסדרהלקסוס גייסה את הפוטנציאל הויראלי הטמון בהובר-בורד לטובת פרסומת חדשה. במשך שנה היא עבדה על הובר-בורד אמיתי, ולפני מספר שבועות שחררה לעולם טיזר ראשון עם הכותרת המפוצצת “Lexus has created a real, rideable hoverboard” ובו היא מציגה הובר-בורד אמיתי! הרשת געשה כיוון שלראשונה חברת מכוניות, שכל עיסוקה הוא יצירת כלי תחבורה, יוצאת בהכרזה על הובר-בורד, עם תאריך יעד לסרטון הדגמה. במשך שבועות רצו בפורומיטם שונים ויכוחים באשר לאמיתות הסרטון והפרוייקט.

כאשר בשבוע שעבר זה קרה! החברה שחררה סרטון שבו רואים האבר-בורד אמיתי ועובד! העתיד כבר כאן והוא באוויר.

ולכל הסקפטים שיחררה לקסוס גם סרטון “מאחורי הקלעים” ואפילו הזמינה בלוגרים להתנסות בהובר-בורד החדש שלה בסקייט- פארק המיוחד שבנתה בברצלונה.

אבל נראה שהיום שבו תוכלו להחליף את האופניים החשמליים בסקייט-בורד מעופף עוד קצת רחוק. ההובר-בורד של לקסוס נוצר רק לצורך הצילומים (החברה יצרה 2 כאלה), הוא יכול לנסוע רק מעל מסילות מגנטיות מיוחדות, צריך “לתדלק” אותו בחנקן נוזלי ואחרי כל רבע שעה של נסיעה הוא צריך להתקרר רבע שעה (בכל זאת, קיץ בברצלונה…).

שיווקי הוא הויראלי החדש

הקמפיין הזה הוא דוגמא מצויינת לתופעת ה”תוכן השיווקי” שהולך וצובר תאוצה בשנתיים האחרונות. כגולשים וצרכני תוכן אנחנו שבעים מפרסומות “רגילות” והמטרה של יצרני פרסומות בעידן הנוכחי היא לגרום לפרסומות להיות “ויראליות”. אנחנו רוצים שהגולשים ישתפו בעצמם את הפרסומת שלנו. אז אם לפני כמה שנים פרסומות מגניבות כמו “אולד-ספייס” הספיקו בשביל שנלחץ על כפתור ה-Share, היום יצרני הפרסומות צריכים לעבוד קצת יותר קשה.

הסרטון התפרסם בכל מהדורות החדשות בעולם, הוא נצפה ושותף מיליוני פעמים בתוך ימים ספורים ולא היה בלוג תרבות/טכנולוגי/ויראלי שלא דיבר על המהלך הזה. למעשה, לא יכלת לגלוש בלי להתקל במהלך של לקסוס.

אנחנו רוצים לצרוך תוכן אמיתי שירגש אותנו. במקרה הזה מדובר על חידוש טכנולוגי “מגניב” שמתכתב עם נוסטלגיה תרבותית בעיתוי נכון (שנת 2015, כמו בסרט בחזרה לעתיד). לקסוס הרי יודעים שממש עוד רגע יגיע התאריך שבו דוק, מרטי וג’ניפר ינחתו כאן. אם לא עם המכונית אז עם שידורים חוזרים ושלל רפרנסים ויראלים לכבוד ה-21 באוקטובר 2015. לקסוס רוצים להיות שם, שידברו עליהם ושישתפו את הסרטון שלהם יחד עם כל אזכור של התאריך. כנראה שבגלל זה הם בחרו לצבור ממונטום ולשחרר את הסרטון שלושה חודשים לפני ה-21.10.15 ולא ממש באותו יום. בעולם הפרסום של היום חשוב לחשוב על העיתוי, על הקמפיין והרגש אליו הוא פונה, אל קהל היעד ועל האפקט הויראלי שאנחנו מקווים שיגרום.