דרכים להגיע ללקוחות שלך בקלות רבה יותר בשנת 2017

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר עבור חברות ומותגים ב -2017 יהיה פיתוח מערכת קשרים ישירה עם צרכנים ולקוחות אינדיבידואלים. סקר של חברת המחקר Epsilon מראה ש – 75% מהמשווקים מודעים לחשיבות של העניין, אך רק ל – 14% יש את היכולות לעשות זאת, ובאופן ספציפי יותר, קיים קושי במעקב אחרי מספר ערוצי שיווק ומכשירים שונים בהם הלקוחות משתמשים במקביל. לאור העובדה שיותר ויותר גולשים משתמשים בסמארטפון כדי לגשת לאינטרנט, זו עלולה להיות בעיה רצינית.

deep_connection_1

deep_connection_2

בין יתר הסיבות שמקשות על פרסום אינדיבידואלי ניתן למנות חששות לגבי חדירה לפרטיות, מעט מדי מידע על הרגלי השימוש בסלולר, חוסר היכולת ליצור נפח גדול של מודעות מותאמות אישית, הקושי לזהות מספרי IP, מספרים סידוריים וקבצי Cookies עם גולשים אינדיבידואלים והשימוש ההולך וגובר בחוסמי פרסומות.

בשנים האחרונות פייסבוק נתנה פתרון ממשי לכך עם היכולת שלה לפנות לצרכנים ולקוחות שכבר היו קיימים במאגר של המשווקים (“קהלים מותאמים אישית”) או לחברים בדף הפייסבוק, אך לא כל המשווקים ידעו כיצד להשתמש באופן אפקטיבי בכלים השונים שהיא מציעה. על מנת להתגבר על כך, פייסבוק מציעה כיום למשווקים להיעזר בשותפים שלה אשר יכולים לספק מגוון של פתרונות המותאמים היטב לכל עסק ועסק.

במהלך 2016 גם גוגל הציגה פתרון משלה בדמות התוכנית שלה להתאמת צרכנים (Google Customer Match). תוכנית זו מאפשרת למשווקים להגיע אל הלקוחות שלהם על סמך רשימות מיילים בדיוק באותם רגעים קריטיים בהם הם מחפשים בגוגל, צופים בסרטונים או בודקים הודעות ב –  Gmail ואפילו להתאים אישית את תקציבי הפרסום ב – Adwords לקהלים אלו (למשל, ייתכן שיהיה שווה לשלם יותר עבור לקוח שכבר ביצע קנייה בעבר). תכונה נוספת היא היכולת להרחיב את הרשימה באמצעות זיהוי קהלים דומים.

דוגמאות לשימושים שונים שנעשו באמצעות המערכת :

  • יצירת מודעות ועמודי נחיתה ייעודים למשתמשים חוזרים
  • יצירת רשימות שונות עבור כל משפחת מוצרים
  • פרסום באתרים ספציפיים לצורך העלאת אחוז ההמרה
  • שילוב של רשימות שיווק מחדש עם רשימות של לקוחות קיימים, כך שניתן יהיה לפנות ספציפית ללקוחות קודמים שגם ביקרו באתר המותג

 דגשים נוספים

  • מרבית המשווקים כיום עדיין מודדים את הביצועים שלהם על סמך לחיצות מכיוון שזוהי הדרך הפשוטה ביותר למדידה, זאת למרות שלחיצות הופכות להמרות רק לעיתים נדירות.
  • על המשווקים לחשוב על דרכי מדידה חלופיות שיספקו להם תובנות משמעותיות יותר. למשל, זיהוי הקשר בין המודעות שנצפו לבין אחוזי ההמרה.
  • השאיפה היא לבחון את הקמפיינים ולשלוט בהם לאורך כל שרשרת ההמרה שיכולה להתרחש במכשירים שונים ובזמנים שונים. למרות זאת, מרבית המשווקים עדיין לא מסוגלים לעשות זאת ברמה האסטרטגית והטכנולוגית, ולכן עליהם להתרכז במציאת פתרונות לכך.
  • באותו אופן, על המשווקים למצוא דרכים כיצד לשלוח אל הלקוחות שלהם מסרים מותאמים אישית באמצעות המידע הקיים שנמצא בידיהם.