דרכים חדשות לבצע רכישות בעולם האי-קומרס

עולם המסחר האלקטרוני משתנה ומתקדם בצעדי ענק, כאשר המטרה של חברות המסחר והמשווקים היא להגיע אל הצרכן בדיוק באותו רגע מכריע בו הוא מקבל את החלטת הרכישה ואף לעודד אותו להגיע לרגע הזה כמה שיותר מהר. אם בעבר הדרך הכי טובה לעשות זאת הייתה להמליץ לגולש על מוצרים נוספים לפני שהוא ניגש לקופה הווירטואלית, היום זה ממש לא מספיק מכיוון שהגולשים זהירים יותר מאשר בעבר והזמן שלהם יקר יותר.

ניצול כוחן של הרשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות מהוות את אחד מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר עבור מותגים ועסקים קטנים ובינוניים כאחד. עד כה, מי שהיה רוצה למכור ישירות דרך פייסבוק (לדוגמה), היה צריך לעצב מודעה מתאימה ומשם להפנות לעמוד המכירה באתר שלו, לא הדרך הכי נוחה בעולם. פייסבוק אמנם שיפרה את היכולת למכור ישירות דרך העמוד העסקי של המוכרים, אבל אפשרות זו מאוד מוגבלת כאשר הקונים צריכים ליצור קשר עם המוכר באופן ידני.

למרבה המזל, באינסטגרם שכללו מעט את הדרך הזו והם מאפשרים לקשר ישירות מהעמוד של המוצר המוגדל (כולל כל הפרטים שלו), האופציה הזו חוסכת את הצורך לעצב מודעה מיוחדת לכל מוצר והופכת את המכירה להרבה יותר פשוטה גם למי שאין לו רקע טכני. כרגע האופציה הזו אמנם זמינה רק בארה”ב, אבל יש סיכוי גבוה שהיא תתרחב גם לאזורים נוספים בעתיד.

eCommerce

לידיעה המקורית בבלוג של אינסטגרם

על בוטים ומשתמשים

מכירים את כל אותם נציגים וירטואליים באתרי מכירות? בואו נודה על האמת, לא מדובר בנציגים חכמים במיוחד וחוץ מלקחת את הפרטים שלכם ולהעביר אותם לצוות המכירות, הם לא עושים הרבה כדי לשכנע אתכם לקנות…

כל זה עומד להשתנות בעידן הבוטים – הבוטים הן למעשה תוכנות חדשות בעלות אינטילגנציה מלאכותית גבוהה מאוד שדרכן תוכלו לשאול שאלות בצורה טבעית ולקבל תשובות, כאשר כל זה יתרחש בפלטפורמה כמו פייסבוק או מסנג’ר, כך שתוכלו לקבל עדכונים ישירות לפיד כל פעם שיש מבצע או הדגמה חדשה. הבוטים גם ישמשו כתמיכה טכנית אוטומטית למחצה לפני מעבר לנציג אנושי.

בצורה זה הצרכן הופך למשתמש פעיל בשיחה בלי אנשי מכירות אגרסיביים, בזבוז זמן מיותר ומידע שיווקי מיותר שלא מעניין אותו…

לתפוס את המשתמשים ברגע הנכון

אחד מהיתרונות המשמעותיים ביותר של האפליקציות כיום הוא שהן יכולות לדבר אחת עם השנייה וזה בולט במיוחד באפליקציות המפות והנסיעות למיניהן. לדוגמה, הן Moovit  והן וויז מציעות חיבור לשירותי קארפול (נסיעה חברתית בתשלום), ו – Moovit מציעה גם חיבור עם גט (טקסי) שמאפשרת לנוסעים להזמין מונית בכל נקודה ובכל זמן, לראות כמה זמן ייקח להם להגיע עם המונית ליעד ומהו התשלום הצפוי. בגוגל מפות אף הגדילו לעשות והם מציעים לנוסע להשוות בין כמה שירותים שונים הזמינים במדינה שלו.

הנקודה החשובה פה היא שהאפליקציות מבוססות המיקום יודעות לתפוס את הלקוח בדיוק כאשר הוא זקוק לשירות ומכאן הגדולה שלהן לעומת חוויות קנייה מסורתיות יותר.

eCommerce

עלייתה של המציאות הרבודה והווירטואלית

בניגוד למציאות הווירטואלית הפרימיטיבית של שנות התשעים שזכורה בעיקר הודות לסרט אימה “מכסח הדשא” , נראה שהפעם המציאות הרבודה והמדומה הן כאן כדי להישאר, ולא סתם חברות האינטרנט הגדולות כדוגמת גוגל ופייסבוק משקיעות במיזמים האלו סכומי עתק. נכון, כרגע הציוד הטוב ביותר עדיין לא זמין לצרכן הביתי במחיר מניח את הדעת וגם ההתקנה לא מאוד פשוטה, אבל אין ספק שנראה שיפור גדול מאוד בשנים הקרובות בתחום הזה, שלא לדבר על כך שגם הטלפון החכם שלנו עושה שימוש בטכנולוגיה דומה ומצלמות פנורמיות, גם אם לא באותה רמה.

מכל אלו עולה שבהחלט ייתכן שבעתיד לא נצטרך כלל להגיע לחנות ונוכל לקנות גם פריטים עיצוביים כמו רהיטים ואפילו סלונים שלמים ולראות איך הם ימוקמו בתוך הבית שלנו ברמת דיוק גבוהה מאוד. המשמעות למשווקים היא חיסכון גדול מאוד בעלויות, פחות נציגי שירות פיזיים בחנויות עצמן ופחות תסכול מצד הלקוחות שלא יגיעו הביתה ויגלו שהספה לא מתאימה בעצם לצבע של הקיר…

באופן מפתיע, עוד שוק שמתלהב מאוד מהטכנולוגיה הוא שוק הנדל”ן, כאשר הקונים הפוטנציאלים כבר לא צריכים לנסוע מאות קילומטרים כדי לראות נכנסים פוטנציאלים, והם יכולים לערוך סיור וירטואלי אותנטי לחלוטין :

ושוב, העיקרון המנחה כאן הוא שהצרכן הוא זה ששולט בחוויית הקניה, הוא יכול לערוך אותה מתי שנוח לו ולא צריך להסתפק יותר רק בספרים או בגדים…

לסיכום, כיום אין גבול למה שמשווקים ומפרסמים יכולים לעשות, ולפעמים שווה להשקיע גם בטכנולוגיות שנמצאות בתחילת הדרך על מנת להשיג יתרון על פני המתחרים, שהרי רק מי שמעז מצליח…