איך קופירייטינג מוצלח יכול לתרום לחווית משתמש?

המילים שאתם משבצים באתר או באפליקציה שלכם משפיעים על כל חווית המשתמש. הן יכולות ליצור חווית משתמש גרועה, טובה ואפילו יכולות להפוך אותה מטובה לבלתי נשכחת.

 

למרות שעיצוב וקופירייטינג נראים כמו שני תחומים שאין ביניהם הרבה קשר, כשזה מגיע לחווית משתמש יש הרבה נקודות בהן הם משיקים ואפילו תומכים אחד בשני; סך הכל שניהם מכוונים לאותה מטרה- לגרום למשתמש לעשות פעולה כלשהי או לבחור בכיוון שרצוי לכם. אם הקופי שלכם לא מספיק ברור או כזה שסותר את החוויה שאתם מנסים ליצור, עדיף לא להשתמש בו בכלל.

כדי לעזור לכם לגבש אסטרטגיה לקופירייטינג טוב, אספנו כמה כללים שיכולים לכוון אתכם:

  1. לפני שאתם מתחילים לכתוב, חשוב שתבינו למי אתם כותבים. אם עשיתם תחקיר טוב לפני האפיון, אתם כבר בטח מכירים את המשתמשים שלכם מצוין ועכשיו רק נשאר להתאים את הקופירייטינג לאינפורמציה שיש לכם. אם הלקוחות שלכם הם צעירים ומגניבים, חשוב שהאתר שלכם יפנה אליהם בשפה שלהם. אם האתר שלכם פונה לקהל מבוגר יותר או שאתם גוף מוסדי או ממשלתי, זה ממש לא יהיה נכון להשתמש בסלנג או בשפה מאד לא רשמית. מצד שני, גם שפה יותר מידי רשמית או כזו שנותנת הוראות יבשות למשתמש יכולה להרתיע את המשתמשים. קופירייטינג טוב צריך למצוא את האיזון הנכון ואת השפה שתדבר אל המשתמשים.\
  2. החליטו באילו שלבים אתם משלבים קופירייטינג: האפשרות של לדבר עם המשתמשים יכולה להיות ממכרת, כי יצירת שיחה היא אחד הכישורים הבסיסיים שלנו כבני אדם. אבל גם כאן חשוב לא להגזים, ולא לייגע את המשתמשים שלכם עם טקסטים לא נחוצים בכל מקום באתר.
  3. התאימו את התוכן לשלב הספציפי בו המשתמש נמצא: אם למשל המשתמש שלכם רוצה לרכוש תוסף פרימיום לאתר וורדפרס, סביר שיש לו אתר. לכן זה יהיה מיותר להציק לו עם טקסט שמסביר את היתרונות שבאתר וורדפרס.
  4. הדגישו בקופירייטינג את הערך המוסף שאתם מציעים: למרות שהשורה התחתונה מבחינתכם היא הפעולה שהמשתמש יבצע, הקופירייטינג שלכם צריך להדגיש קודם כל מה יצא לו מזה, כלומר את הלמה שלו ולא את האיך. אם אתם רוצים למשל שהמשתמש יצטרף לניוזלטר שלכם, אתם חייבים להדגיש למה כדאי לו להצטרף. לדוגמה, במקום לכתוב “הצטרפו עכשיו” כתבו “מתנה מיוחדת לכל מצטרף”.

Crazy about Cro

טופס ההרשמה לבלוג של Crazy Egg –The Daily Egg

  1. מילות מפתח וקופירייטינג זה לא אותו הדבר: מילות מפתח עוזרות למשתמשים למנועי החיפוש למצוא את האתר הרלוונטי, אבל לא מייצרות קשר רגשי כלשהו. אם תתנו לחברת ה-SEO שלכם לכתוב לכם את הטקסטים ולעשות עבורכם את הקופי, רוב הסיכויים שהיא תדאג לכם לטראפיק שיגיע לאתר שלכם אבל זה לא אומר שהאנשים האלו יישארו באתר. אם התוכן לא רלוונטי ומעניין ומהווה חלק מכל חווית המשתמש, כל מי שייכנס לאתר שלכם, ייצא בדיוק כמות שבא.
  1. השתמשו בשפה מובנת וברורה: קופירייטינג שנון ומשעשע יכול לשדרג את חווית המשתמש באתר שלכם ולהשאיר על המשתמשים רושם שהם לא ישכחו. עם זאת, כשהקופי הופך לכתב חידה, הוא גורם לבעיה במקום להציע פתרון. זכרו שקופירייטינג הוא הדרך שלכם לדבר אל המשתמשים, אז דברו אליהם כך שיהיה להם קל להבין מה אתם אומרים- ואל תבזבזו זמן מיותר. משתמשים נשארים 10-20 שניות בממוצע בדף, אבל קופירייטינג ברור ומובן יכול להשאיר אותם אתכם יותר זמן. דברו עם המשתמשים שלכם בשפה שתהיה הכי מובנת להם, כי הקשר הרגשי שנוצר על ידי דיבור יעלה את הסיכוי שתצליחו להניע אותם לפעולה.
  1. שלבו את  הקופי עם עיצוב חווית המשתמש של האתר: זכרו שקופירייטינג אמור לתמוך בעיצוב חווית המשתמש ולא להפך. אם אתם כותבים “קבלו עוד מידע על המוצר” והמשתמשים מגיעים לדף עם תמונה מוגדלת של המוצר זה לא מספיק טוב. אם ההבטחה היא לעוד מידע, אתם אמורים לתת מידע יותר מקיף.
  1. הקפידו על קופי שניתן לסרוק: משתמשים לא מתייחסים לכל מה שמופיע בדף, אלא סורקים אותו במטרה למצוא את מה שהם מחפשים ולהקליק עליו במהירות. קופירייטינג מודגש יכול למשוך את תשומת ליבם לאן שאתם רוצים, או לעזור להם לבצע פעולה

evernote

 

צילום מסך מתוך עמוד הבית של Evernote

  1. השתמשו במילות פנייה אישיות כמו את/ה: קופירייטינג טוב משתמש בשפה של בלוגים, שפונה ישירות למשתמש. שפה אישית יכולה לחבר את המשתמשים אליכם ולתת להם תחושה שאתם מדברים אליהם
  2. בדקו את התגובות לטקסטים שלכם: עולם ה- UX לא מסתמך רק על התחושות של המעצבים, ומציע די הרבה כלים שבודקים את תגובת המשתמשים לאתר בזמן אמת. מה שנכון לגבי עיצוב חווית המשתמש, נכון גם לקופירייטינג. אתם לא יכולים באמת לדעת אם המילים שלכם קולעות רק לפי תחושת הבטן שלכם, ואם הקופירייטינג שלכם לא מובן או אפילו יוצר רתיעה אצל המשתמשים, הוא יכול לגרום לנזק עצום. תנו לקבוצת מבחן של משתמשים מתאימים לקהל היעד שלכם לקרוא את הטקסטים שלכם באתר ולחוות דעה. אם הם מצליחים לזכור משפטים שהשתמשתם בהם- רוב הסיכויים שהקופי שלכם קלע בול.

אחרי שקראתם את הכללים אתם מוכנים לכתוב קופי לאתר שלכם או לחילופין לעשות בדיקה חוזרת על הטקסטים שלכם ולראות מה אפשר לשפר כדי לשדרג את חווית המשתמש באתר שלכם. אין ספק שקופי טוב יכול לעשות פלאים. אז קדימה, לעבודה.