מה אפשר ללמוד מ -500 מיליון פוסטים בפייסבוק?

כאשר אנחנו קוראים פוסט בפייסבוק יש לנו מספר אפשרויות פעולה בסיסיות: הראשונה היא כמובן להתעלם ולהמשיך לגלול לפוסט הבא. האפשרות השניה היא להתייחס לפוסט באחת הדרכים שפייסבוק מציעה לנו כמו לייק, תגובה או שיתוף. פעולה מהסוג הזה נקראת בשפה המקצועית Engagement, וכשמנהלי עמודים רוצים לייצר פוסטים שיניעו את הגולשים לפעולה, או במילים אחרות- יגדילו את מידת המערבות שלהם.

 

כדי להגדיל את מידת המערוכת נרצה לייצר פוסטים איכותיים, אבל חוץ מאיכות הפוסטים יש עוד הרבה גורמים נוספים שקובעים מה תהיה מידת המעורבות של הגולשים, לדוגמה, הזמנים שבהם מפרסמים את הפוסט, החשיפה שלו, היום בשבוע והשעה ביום, סוג הפוסט (טקסט, תמונה, סרטון..), האורך שלו וכן הלאה… מבדיקה שנערכה לאחרונה על מעל מ-500 מיליון (!!) פוסטים עלו כמה נתונים מעניינים…

זמנים

הזמנים הכי פופולאריים לפרסום פוסטים הם שעות העבודה המוקדמות- בין עשר בבוקר לאחת בצהריים, השעות הכי פחות פופולאריות הינן בין 11 בלילה לשתיים לפנות בוקר.

מכאן יש שתי מסקנות שאפשר להסיק כמנהלי עמוד: הראשונה, פרסום בשעות הפופולאריות ביותר זה הדבר הכנון כיוון שאלו גם השעות בהן הקוראים שלנו נמצאים בפייסבוק. הגישה השנייה אומרת שעלינו לפרסם דווקא בשעות השפל מכיוון שבזמן הזה אין הרבה תחרות על תשומת הלב של הקורא. (אל תשכחו שאתם יכולים לתזמן פוסטים אוטומטית לשעות מסוימות, ולכן אתם לא באמת צריכים להיות ערים בשתיים בלילה כדי לפרסם…)

 

ימים בשבוע

הימים הפופולאריים ביותר לפרסום בהם הם ימי השבוע בין ראשון לחמישי ובמיוחד שני ושלישי, כאשר ביום שישי ושבת חלה ירידה בכמות הפוסטים שמפורסמים. ושוב, אפשר לקחת את ימי השפל אל מול ימי השיא ולבדוק מתי מתקבלות יותר מעורבות עם קהל הגולשים הספציפי שלכם. אפשר גם לבחון שעות מקבילות בימים שונים ולהשוות את התוצאות.

סוגי הפוסטים

סוגי הפוסטים הפופולאריים ביותר בסדר יורד הם:

  • תמונות (ללא קישורים)
  • שאלות
  • קטעי וידאו
  • פוסטים עם פרסים
  • לינקים (עם או בלי תמונות)
  • וקופונים או הטבות

כאן אין ממש מתכון מנצח מכיוון שלכל אחד יתאימו סוגי פוסטים אחרים, אבל בהחלט אפשר לערבב ולנסות כל מיני אפשרויות, אולי אפילו לתפוס כמה סוגי פוסטים בפוסט אחד (לדוגמה, להדביק תמונה עם קישור ולאחר מכן לשאול שאלה). בכל מקרה, רצוי לא לוותר על תוכן ויזואלי מכיוון שאלגוריתם החדשות של פייסבוק נוטה לאהוב אותו. אגב, אם יש משהו שפייסבוק אוהב אפילו יותר מתמונות זה וידאו כך שאם יש לכם תוכן וידאו מעניין לקידום- נסו להשתמש בו לפני תמונות.

שאלות

כפי שראינו בסעיף הקודם, שאלות הן מסוגי הפוסטים היותר פופולאריים. הסיבה לכך היא די ברורה- אנו רוצים להניע את הגולשים שלנו להגיב על פוסטים ולא להיות קוראים פאסיביים. אם נעניין את הגולשים שלנו ונניע אותם לפעולה (תגובה), אז רמת המעורבות שלהם תעלה.

אם מדובר על שאלה קצרה נסו לתת לגולשים שלכם בחירה מינימלית כדי שיהיה קל להם לענות על השאלה. שאלות שניתן לבחור את התשובות להן מתוך רשימה סגורה או אפילו רק “כן” ו-“לא” הן שאלות טובות. השאלה כמה תשובות בדיוק כדאי להציע לא נבחנה, אבל סביר להניח שעד עשר תשובות אפשריות זו בחירה טובה אם אתם לא רוצים לגרום לאוהדים שלכם להתלבט יותר מדי…

חשבו גם איך אתם מניעים את הגולשים שלכם לפעולה אקטיבית. בקשו מהם לספר סיפור, סיימו את הפוסט בבקשה ל”מכירים סרטונים נוספים? השאירו לנו בתגובות” או הניעו אותם לפעולה לא שגרתיות שתזכה אותם בפרס כמו בדוגמא שלפנינו.

אורך הפוסטים

רוב העמודים, לפחות אלו המסחריים, לא מפרסמים יותר מ – 300 תווים בכל פוסט. הפוסטים האלו הם קצרים יחסית, (באורך של שלוש ארבע שורות), ולכן קל לקרוא אותם ולהגיב להם תוך זמן קצר. פוסטים ארוכים יותר הם כבר מתוחכמים יותר מכיוון שלוקח זמן רב לקרוא אותם והם עלולים לעייף חלק גדול מן הקוראים. פוסטים ארוכים גם דורשים מהקורא ללחוץ על Read More כדי לקרוא את התוכן במלואו, לכן אם הפוסט שלכם יחסית קצר עדיף לא “להפחיד” את הגולשים שלכם ולנסות להצטמצם בכמות התווים.

לעומת זאת, אם העמוד הוא עמוד שבו יש דיונים ארוכים כמו למשל בתוך קבוצות תמיכה, אולי שווה בכל זאת להדביק טקסט ארוך כדי לעורר מעורבות ודיונים ארוכים.

engagement2

קרדיט : קפה עלית

אורך התוכן המקושר

רוב המאמרים החיצונים שאנשים מקשרים אליהם לא עוברים את ה – 10,000 מילה, ונראה שככל שהמאמר ארוך יותר, כך הוא זוכה ליותר לייקים ושיתופים, אולי בגלל שהקוראים מוצאים אותו איכותי ועשיר יותר באופן זה. יחד עם זאת, לפעמיים התכנים המקושרים הם הרבה יותר קצרים, 1000, 2000 או 3000 מילה.

אז מה נכון לעמוד שלי

התשובה הכי נכונה היא שאין תשובה נכונה. הדבר הנכון לעשות הוא לנסות ולבחון כל הזמן. כל מותג עובד בצורה קצת שונה. מותג אוכל כמו דומינוס יפרסם פוסטים על מבצעי יום ראשון שלו ביום ראשון בשעות הצהריים והערב ולא באמצע הלילה או בשעות הבוקר המוקדמות ובימי שבוע רגילים הוא יפרסם קרוב לשעות הארוחות. עמוד חינוכית 23 מפרסם לרוב בשעות 10:00-13:00כשרוב העוקבים שלו במשרד או בבית הספר, ואילו העמוד של אל-על מפרסם בדרך כלל בשעות אחה”צ כשהעוקבים נמצאים בדרך הביתה או בבית ופנויים לחשוב על חופשה.

התאימו את הפוסטים שלכם והתזמון שלהם למותג שלכם, חשבו על התוכן והאורך, השתמשו בהנעה לפעולה ובתמונה (או וידאו) ובצעו בדיקות וניסיונות לאורך זמן כדי להגדיל את מספר העוקבים, החשיפה ורמת המעורבות.

לסיום, נשמח לשמוע את דעתכם – האם יש לכם תובנה שלא שמנו לב אליה כאן? האם חלק מהנתונים שהוצגו כאן הצליחו להפתיע אתכם והאם אתם בכלל מקפידים להדביק פוסטים על פי תבניות מסוימות כדי להשיג יותר מעורבות?